کد خبر: 310163
تاریخ انتشار :

روسيه چه زماني اس ٣٠٠ را تحويل مي دهد؟ مشاور ظريف پاسخ مي‌دهد/ آقايان در اين مورد اظهار نظر تبليغاتي نكنند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدعلی سبحانی مشاور وزیر امور خارجه در گفت و گو با خبرنگار نامه نیوز ، درباره عدم ارسال مجدد سامانه های دفاع موشکی اس300 از روسیه به ایران، بیان کرد: مسئولین نظامی جمهوری اسلامی ایران همواره امیدوار هستند که سامانه موشکی اس 300 به ایران خواهد رسید، اما بنده در حال حاضر نمی توانم ارزیابی از تحویل یا عدم تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران داشته باشم، اما فکر نمی کنم تا پایان امسال هم این فرآیند به سرانجام برسد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: روس ها در طول ادوار مختلف ثابت کرده اند که در عرصه بین المللی و سیاسی افراد بد قولی هستند، اما امیدوارم در خصوص این موضوع همکاری های لازم را با ایران انجام دهند و سامانه موشکی اس 300 هر چه زودتر به ایران برسد.
سفیر سابق ایران در لبنان در واکنش به صحبت های یکی از اعضای کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه سامانه موشکی اس 300 از مسکو به مقصد تهران بار زده شده است. گفت: اینگونه اظهارات را به دور از واقعیت و تبلیغاتی - انتخاباتی می دانم و معتقدم نباید قبل اینکه کشور روسیه موشک های اس 300 را تحویل ایران دهد، از این موضوع سو استفاده تبلیغاتی و انتخاباتی کرد. این گونه اظهار نظرها روسیه را از زیر فشار خارج می کند و باعث به تاخیر افتادن فرجام داستان اس 300 می شود.
سبحانی در خصوص دلیل تعلل روسیه برای تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران؛ اظهار کرد: یکی از دلایل تعلل روسیه برای تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران فشارهایی است که رژیم صهیونیستی به این کشور می آورد. اما در هر صورت دولت روسیه وظیفه دارد طبق قرارداد سال 2007 سامانه موشکی اس 300 را به ایران تحویل دهد و مطمئنا این اتفاق خواهد افتاد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها