کد خبر: 311271
تاریخ انتشار :

گزارش آژانس تایید کننده پایبندی ایران به برجام

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، همان طور که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه گزارش داد، فعالیت‌های هسته‌ای تهران از زمان حصول توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در همان سطحی که مورد توافق قرار گرفت باقی مانده است.
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور دقیق نگفته است که ایران به تعهداتش عمل کرده است. اما این نتیجه‌گیری را می‌توان از آن به دست آورد چرا که در این گزارش تایید شده ایران تعهدات کلیدی‌اش را تا 16 ژانویه 2016 اجرا کرده است.
آژانس پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اعلام کرد که ایران با کاهش تعداد سانتریفیوژهایش به تعهداتش پایبند بوده است. علاوه بر این، آژانس گزارش داد که تهران راکتور آب سنگین خود را بازطراحی کرده که قادر خواهد بود پلوتونیم کم‌تری تولید کند، همانند اورانیوم غنی‌سازی شده و به دیگر تعهداتش نیز عمل کرده است.
آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس غرب و آمریکا علیه هسته‌ای کشورمان آورده است: هدف از توافق هسته‌ای مسدود کردن مسیرهای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است که با توجه به انجام تعهدات ایران طبق این توافق، همان‌طور که آژانس مورد تایید قرار گرفته محقق شده است.
به گزارش ایسنا، این در حالی است که ایران ضمن رد این ادعاها تاکید کرده است ماهیت برنامه هسته‌ای این کشور کاملا صلح آمیز بوده و هست و سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایی ندارد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها