کد خبر: 312440
تاریخ انتشار :

رئیس ستاد انتخابات کشور از مشارکت ٣٤ میلیون نفر در انتخابات خبر داد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمد حسن مقیمی در نشست خبری خود با اشاره به این که جوان‌ها و خانم‌ها حضور بیشتری در مجلس دهم دارند افزود:‌حدود 280 خانم در انتخابات شرکت کرده بودند که تاکنون 14 خانوم به مجلس ورود کرده و 9 نفر هم به مرحله دوم راه یافتند.
وی همچنین با اشاره به اینکه انتخابات بدون تنش و حاشیه خاصی برگزار شد و حجم بسیار کمی از شکایت وجود داشته است، افزود:‌ یک مورد برای خبرگان و چند مورد هم برای مجلس شکایت وجود دارد که ما در حال بررسی آنها هستیم.
معاون سیاسی وزیر کشور درادامه با ابراز امیدواری از این که نمایندگان راه یافته به مجلس دهم اقتصاد مقاومتی را پیگیری کرده و دولت را برای حل مشکلات کشور کمک کنند افزود:‌ ستاد انتخابات کشور در ده ماه گذشته 30 جلسه برگزار کرده و دو هزار و 100 مصوبه داشته است. حدود 900 جلسه هم در شهرستان‌ها برگزار شده و 6 هزار و 700 تصمیم نیز در ستادهای استانی گرفته شده است.
مقیمی در ادامه خاطر نشان کرد:‌اتاق بررسی انتخابات نیز در این دوره تشکیل شد و ما از تجارب گذشته بهره بردیم تا مشکلات گذشته را به حداقل برسانیم. ما همکاری خوبی با همه دستگاه‌های مرتبط با انتخابات داشته‌ایم. ما همچنین دو همایش سراسری نیز با حضور مسئولان انتخابات و مقامات عالی کشور داشتیم و همراه با ناظران انتخابات خدمت رهبر انقلاب رسیدیم و از رهنمودهای ایشان استفاده کردیم.
مقیمی در ادامه با بیان اینکه ما به فرمانداران توصیه کردیم که قانون انتخابات را مطالعه کنند افزود: ما در دو مرحله از فرمانداران و بخشداران آزمون گرفتیم تا از تسلط آنها بر قانون انتخابات مطمئن شویم.
وی با بیان اینکه در همین ایام انتخابات لوایحی از جمله لایحه شفاف سازی مسائل مالی به مجلس ارائه شد افزود:‌ یک فوریت این لایحه در مجلس تصویب شد که باید در ادامه پیگیری شود.
رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین با بیان اینکه 250 هزار نفر از نیروی انتظامی و سپاه برای برقراری امنیت حوزه‌ها به وزارت کشور در انتخابات اخیر کمک کردند خاطر نشان کرد:‌ارتش ، سپاه و ناجا 34 بالگرد ،4 هواپیما، و 4 شناور در اختیار ما قرار دادند.
مقیمی همچنین گفت: سازمان ثبت احوال نیز با ما همکاری خوبی داشت و در روز ششم و هفتم اسفند 40 هزار و 200 شناسنامه را تعویض یا المثنی آن را صادر کرد. همچنین در سه ماهه اخیر نهصد هزار کارت هوشمند در اختیار مردم گرفت.
مقیمی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با احزاب در تهران و شهرستان‌ها گفت: خروجی این جلسات بازگشایی خانه احزاب ؛ تهیه منشور اخلاقی و ایجاد یک روحیه کار جمعی میان احزاب بود به گونه‌ای که امسال برخوردهای غیر اخلاقی خیلی کم بود.احزاب و گروه‌ها هم نسبت به برگزاری انتخابات شک و تردید نداشتند و با علاقه در انتخابات حضور می‌یافتند.
به گفته‌ی وی امنیت بسیار خوبی در همه مناطق کشور در ایام انتخابات برقرار بود.
مقیمی همچنین تاکید کرد: حضور پرشور داوطلبان و مردم در انتخابات نشان از علاقه برای حضور در انتخابات داشت که این حضور بسیار ارزشمند است ما جایی نشنیدیم که در ستاد انتخابات یا محل اخذ رای مشکل جدی به وجود بیاید.
معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه تاکید کرد:‌ان شاء الله انتخابات مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرد تا ما خود را برای برگزاری مرحله دوم انتخابات آماده کنیم.
به گزارش ایسنا محمد حسین مقیمی همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا آقای نجفی از منتخبان مردم تهران به موقع استعفای خود را از سمت معاونت اقتصادی استان مرکزی تقدیم وزارت کشور کرده است گفت: ما اصلا چنین سمتی در استانداری نداریم.
وی همچنین درباره‌ی شکایت یکی از داوطلبان انتخابات خبرگان در تهران تصریح کرد: هر کسی اعتراضی دارد باید آن را به فرمانداری اعلام کند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها