کد خبر: 312956
تاریخ انتشار :

محبیان: اصولگرایان به استراتژی غلط خودشان باختند نه اصلاح‌طلبان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امیر محبیان دبیرکل حزب نو اندیشان ایران در گفت و گو با خبرنگار نامه نیوز ، با اشاره به شکست اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم در تهران؛ اظهار کرد: شکست اصولگرایان در تهران دلایل متعددی دارد، اما مهمترین علل این شکست عبارت است از: دو قطبی کردن فضای سیاسی کشور، رای دادن فهرستی مردم تهران به فهرست انتخاباتی اصلاح طلبان، حضور ۴۷ درصدی اعضای جبهه پایداری در فهرست انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان و ... .
وی افزود: جریان اصولگرایی با تصویری که از خود در ذهن مردم ساخت، یک موج بر علیه خود به راه انداخت و در واقع بیش از آنکه رقیب انتخاباتی اصولگرایان برای شکست دادن این جریان در انتخابات تلاش کنند، آنها خودشان این کار را انجام دادند.
دبیرکل حزب نواندیشان ایران تشریح کرد: برخی از اصولگرایان با مخالفت و جنجال آفريني حول محور برجام و اعمال فشارهاي غير منطقي بر ظريف در حوزه سیاست خارجی و استفاده از ادبیات غیر فاخر خواستار توقف مذاکراتشدند. طبیعتا این انتقادها و مخالفت ها باعث شد مردم در قبال این دسته از افراد ( مخالفان برجام ) موضع گیری کنند و با رای دادن به جناح مقابل در انتخابات از ورود مجدد این افراد به مجلس دهم جلوگیری کنند.
محبیان تصریح کرد: حضور ۴۷ درصدی جبهه پایداری در فهرست انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان و کنار گذاشتن افراد مصلحت گرا و ميانه رويي همچون علی لاریجانی از فهرست اصولگرایان، اين پيام نادرست را دادند که اصولگرایان، مخالف گشوده شدن گره هاي روابط با جهان وبهتر شدن وضع معیشتی و اقتصادی مردم هستند از اينرو،بر اين باورم كه اصولگرایان به اصلاح طلبان نباختند بلکه به استراتژی غلط تصوير سازي نادرست از خودشان باختند.
وی در خصوص رابطه احمدی نژاد و عدم موفقیت اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ افزود: احمدی نژاد نشان داده كه وقايع كف خيابان را بخوبي مي شناسد لذا از همان ابتدا متوجه شد که اصولگرایان در انتخابات هفت اسفند در تهران نه تنها پیروز نمی شوند بلکه شکست می خورند. این موضوع را علی لاریجانی هم به خوبی درک کرد و با تغيير هوشمندانه حوزه انتخابیه خود از تهران به قم توانست به دور دهم مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها