کد خبر: 314380
تاریخ انتشار :

ترامپ در دو ایالت دیگر پیروز شد/ پیروزی غیرمنتظره سندرز در میشیگان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه به صورت همزمان در چند ایالت برگزار شد تا تکلیف چند صد رأی ایالتی دیگر مشخص شود.

انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در دو ایالت میشیگان و می‌سی‌سی‌پی برگزار شد. روز سه‌شنبه طرفداران حزب دموکرات در خارج از آمریکا نیز در انتخابات مقدماتی شرکت کردند. در سوی دیگر میدان، یعنی در حزب جمهوری‌ خواه، که رقابت از حساسیت بیشتری نیز برخوردار است، انتخابات درون حزبی در چهار ایالت هاوایی، آیداهو، میشیگان و می‌سی‌سی‌پی برگزار شد.

دونالد ترامپ، میلیاردر جنجالی و پیشتاز رقابت‌های درون‌حزبی جمهوری‌خواهان، بامداد چهارشنبه در رأی‌گیری‌های درون‌حزبی ایالت «می‌سی‌سی‌پی» پیروز شد.

ترامپ، بر اساس آخرین نتایج به دست آمده، با کسب 49.7 درصد از کل آرا توانسته بالاتر از سناتور تد کروز که 34.9 درصد آرا را به خود اختصاص داده در صدر قرار بگیرد. نامزدها در این ایالت، برای کسب 40 رأی ایالتی رقابت می‌کنند که به نسبت آرا، میان برندگان تقسیم خواهد شد.

در میان دموکرات‌ها، «هیلاری کلینتون» با کسب 82.7 درصد از آراء در ایالت «می‌سی‌سی‌پی» به یک پیروزی قاطع در برابر سناتور «برنی سندرز» دست یافته که تنها 15 درصد از آرا را از آن خود کرده است. رقابت در اینجا برای 36 رأی ایالتی است که به نسبت تقسیم خواهد شد.

رأی‌گیری‌های درون‌حزبی برای جمهوری‌خواه‌ها و دموکرات‌ها همزمان در روز چهارشنبه در ایالت «میشیگان» نیز برگزار شد.

در این ایالت هم برای جمهوری‌خواه‌ها «دونالد ترامپ» موفق شده با کسب نزدیک به 38 درصد آراء برنده شود. جان کسیچ بعد از ترامپ در رده دوم و تد کروز در رده سوم قرار گرفته است.

در میشیگان رقابت سختی بین هیلاری کلینتون و برنی سندرز در جریان بود و نهایتا در رخدادی غیرمنتظره، این سندرز بود که با اختلاف زیاد بر کلینتون غلبه کرد.

این در حالی است که در اغلب نظرسنجی‌های پیش از انتخابات، این کلینتون بود که در صدر این ایالت قرار داشت.

در ایالت آیداهو نیز تد کروز از رقبای خود پیشی گرفته و بنا بر اعلام خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این ایالت پیروز خواهد شد. هنوز تعداد آرای ایالتی که در این ایالت به هریک از نامزدها رسیده، مشخص نشده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز 8 نوامبر (18 آبان) برگزار می‌شود و تا آن زمان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات باید نامزدهای خود را در فرآیند درون حزبی که به صورت ایالت به ایالت برگزار می‌شود، مشخص کنند.

نتیجه نهایی رقابت‌های مقدماتی در مجمع ملی دو حزب مشخص می‌شود. مجمع ملی جمهوری‌خواهان بین 18 تا 21 جولای (28 تا 31 تیر ماه) و مجمع ملی دموکرات‌ها بین 25 تا 28 جولای (4 تا 7 مرداد) برگزار می‌شود. هر نامزدی که بتواند نصف به علاوه یک رأی از مجموع آرای ایالتی را به دست آورد، به عنوان نامزد نهایی هر حزب انتخاب خواهد شد.

تعداد آرای ایالتی دموکرات‌ها
میشیگان می‌سی‌سی‌پی

برنی سندرز

63 (برنده)

1

هیلاری کلینتون

53 28 (برنده)
تعداد آرای ایالتی جمهوری‌خواهان
میشیگان می‌سی‌سی‌پی آیداهو هاوایی
دونالد ترامپ 21 (برنده) 20 (برنده) - -
تد کروز 12 0 - (برنده) -
مارکو روبیو 0 0 - -
جان کسیچ 15 0 - -
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها