کد خبر: 316506
تاریخ انتشار :

ترقی: برخی از رای دهندگان در انتخابات موافق نظام نبودند/ علت شکست اصولگرایان کاهش 15 درصدی مشارکت مردم جنوب تهران بود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت و گو با خبرنگار نامه نیوز ، با اشاره به ترکیب مجلس دهم؛ بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از دو سوم منتخبین مردم سراسر کشور اولین حضور خود در مجلس شورای اسلامی را تجربه می کنند، به نظر می رسد باید با احتیاط نسبت به مواضع نمایندگان مجلس دهم اظهار نظر کرد.
وی خاطر نشان کرد: آنچه واضح و مبرهن است، حضور اشخاص همراه و همدل با نظام در مجلس آینده است. اما بعید می دانم آن روحیه صد در صد انقلابی که باید در مجلس شورای اسلامی حاکم باشد، در مجلس آینده شاهد باشیم. زیرا مجلس دهم با فقدان چهره برجسته و تاثیر گذار انقلاب روبرو است.
معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در خصوص اولویت های مجلس دهم؛ اظهار کرد: از نظر بنده اولین اولویت مجلس دهم باید بررسی برنامه ششم توسعه باشد. همچنین مجلس آینده باید در بررسی ششم توسعه به مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی، وضعیت معیشتی مردم، مشکلات اقتصادی کلان کشور و ... نگاه ویژه ای داشته باشد.
ترقی درباره شکست اصولگرایان تهران در انتخابات هفت اسفند؛ عنوان کرد: افزایش مشارکت افرادی که موافق نظام نیستند و فقط به دلیل دعوت رهبری به پای صندوق های رای آمدند و همچنین کاهش مشارکت پانزده درصدی مردم جنوب تهران در انتخابات، عوامل اصلی شکست اصولگرایان در تهران بود.
وی در مورد ریاست مجلس دهم؛ تصریح کرد: در حال حاضر یک رقابت جدی میان محمدرضا عارف و علی لاریجانی برای ریاست مجلس دهم وجود دارد اما تا تکلیف الباقی منتخبان مردم در سراسر کشور مشخص نشود، نمی توان پیش بینی درستی از ریاست مجلس دهم داشت. اما در مجموع بنده ریاست لاریجانی را محتمل تر از عارف می دانم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها