کد خبر: 316877
تاریخ انتشار :

تاکید پادشاه اردن بر محکم بودن روابط با ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از سایت شبکه العربیه، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در جریان دیدار با احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در امان تاکید کرد: اردن و آنکارا با چالش‌های مشابهی روبه رو هستند؛ به ویژه در سایه پیامدهای بحران سوریه بر دو کشور که موجب تقویت همکاری و ادامه مشورت‌ها میان دو کشور در راستای حفظ منافع مشترک و امنیت و ثبات منطقه و مردم آن می‌شود.
پادشاه اردن بر محکم بودن روابط اردن و ترکیه برای تقویت هرچه بیشتر این روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و به ویژه در زمینه‌های حمل ونقل و آب و طرح‌های زیر ساختی تاکید کرد.
طرفین درخصوص تحولات و بحران‌های منطقه به ویژه بحران سوریه و راه‌های دستیابی به راهکار سیاسی جامع و کاهش پیامدهای آن بر کشورهای همجوار و علی الخصوص پناهندگان سوری گفتگو و رایزنی کردند.
مقامات اردن و ترکیه‌ همچنین بر لزوم پایبندی جامعه جهانی به مسئولیت خود در قبال کشورهای میزبان آوارگان سوری و به خصوص اردن و ترکیه و همچنین تقویت تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم تاکید کردند.
از سوی دیگر، نخست وزیر ترکیه در دیدار با عبدالله النسور، همتای اردنی خود گفت: ترکیه و اردن درخصوص مسائل منطقه و به ویژه بحران سوریه و عراق دارای دیدگاه‌های مشترکی هستند.
داود اوغلو عصر روز شنبه در سفری رسمی وارد اردن شد. این سفر قرار بود سه شنبه گذشته انجام شود اما به دلیل وقوع انفجاری در استانبول که شماری کشته و زخمی برجای گذاشت به تاخیر افتاد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها