کد خبر: 316900
تاریخ انتشار :

واکنش حسام الدین آشنا به ادعای یک رسانه غربی درباره سفر روحانی به پاکستان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در واکنش به ادعای یک رسانه غربی مبنی بر بی‌نتیجه بودن سفر حسن روحانی به پاکستان، اظهار داشت: متأسفانه دستاوردهای این سفر تحت‌الشعاع تبلیغات شبکه‌ها و وب‌سایت‌های سعودی-صهیونی قرار گرفته و تأسف‌بارتر از آن، نفوذ‌پذیری برخی رسانه‌های خاص از اینگونه تبلیغات است.
حسام‌الدین آشنا که در ملاقات‌ها و مذاکرات سفر به پاکستان حضور داشته است، در ادامه افزود: متأسفانه نفوذپذیری برخی رسانه‌های خاص از طراحی‌های اتاق‌های فکر انگلیسی تا حدی است که بلافاصله پس از انتشار مطلب یک جدایی‌طلب نشان‌دار، در سایت فیلتر شده بی‌بی‌سی و یک گزارش سعودی ساخته گازی، نتیجه می‌گیرند سفر کم‌نظیر رئیس‌جمهور کشورشان به پاکستان بی‌حاصل بوده است و آن را در میان عموم انتشار می‌دهند.
وی با تأکید براینکه تا به حال به این حد از نفوذپذیری باور نداشتیم، تصریح کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم که تلاش پاکستان برای بازسازی روابط راهبردی با ایران و آمادگی ایران برای بازپس‌گیری منافع و مصالح خود زیر سایه سنگین غرض‌ورزی‌های کوته‌نظرانه داخلی و بازی‌های خطرناک سعودی - صهیونی نادیده گرفته می‌شود.
رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری همچنین یاداور شد: پاکستان برای تکمیل خط لوله خود تا مرز ایران انگیزه‌هایی فراتر از کمک مالی ایران دارد و تضمین امنیت انرژی پاکستان مسئله‌ای فراتر از انتقال گاز از مسیر ترکمنستان- افغانستان یا حمل با کشتی از قطر است.
وی متذکر شد: بگذارید در یک کلام عرض کنم دوران سفرهای خارجی بی‌حاصل و دورهمی چند سالی است که تمام شده است، سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان آغاز بازسازی پل‌هایی است که مدت‌ها بود نیاز به تعمیر داشت، آثار امنیتی این سفر در کوتاه‌مدت و آثار اقتصادی آن در میان‌مدت ظاهر می‌شود، ولی آثار فرهنگی آن تا درازمدت باقی خواهد ماند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها