کد خبر: 325183
تاریخ انتشار :

آمازون فروش کالا به ایران را متوقف کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از پایگاه اینترنتی گیک وایر، شرکت آمازون مشتریان وفاداری در داخل سفارتخانه های ایران در سراسر جهان دارد، اما این مشتریان دیگر از این پس نمی توانند از این غول تجارت الکترونیک آمریکایی خرید کنند.

شرکت آمازون امروز در اظهاریه سه ماهه خود خطاب به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فاش ساخت که در طی 3 سال گذشته بیش از 100 هزار دلار کالا به سفارتخانه های ایران و افرادی که «احتمالا برای این سفارتخانه ها کار می کرده اند.» فروخته است.

در این اظهاریه به سفارتخانه های ایران در کشورهای ژاپن، آلمان، فرانسه، اسپانیا، اتریش و چین و یک هیئت نمایندگی دولت ایران در فرانسه اشاره شده است.

در این اظهاریه همچنین آمده است: «محصولات فروخته شده شامل کتاب، موسیقی، سایر محصولات رسانه ای، لباس، لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم اداری، دستگاه های الکترونیک و لوازم خودرو بوده است... ما قادر نیستیم به صورت دقیق سود خالص حاصل از این معاملات را محاسبه کنیم. ما قصد نداریم فروش به این حساب ها را در آینده ادامه دهیم.»

این فروش ها شامل 900 دلار کالا «برای شخصی بود که بر اساس دستور اجرایی 13382 (رئیس جمهور آمریکا) تحت تحریم بوده است.» هدف از این دستور اجرایی بلوکه کردن دارایی افرادی بوده که در برنامه تسلیحاتی ایران نقش داشته اند.

این افشا سازی شرکت آمازون بر اساس قانون کاهش تهدیدات حقوق بشری ایران و سوریه انجام گرفته که بر اساس آن فعالیت اقتصادی شرکت های آمریکایی با ایران ممنوع است.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها