کد خبر: 328548
تاریخ انتشار :

حقیقت‌پور :نظر کمیسیون امنیت ملی اعزام نکردن زائران به مراسم حج است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، منصور حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به کارشکنی سعودی‌ها در ایجاد شرایط لازم برای برگزاری عزتمندانه مراسم حج،اظهار کرد: با توجه به نوع رفتار سعودی‌ها در سطح منطقه و همچنین مواضع آن‌ها که حاکی از نپذیرفتن شرایط ایران جهت برگزاری عزتمندانه مراسم حج است، نظر کمیسیون امنیت ملی اعزام نکردن زائران ایرانی است.
وی با بیان اینکه ما خواستار حجی توام با عزت و احترام هستیم، گفت: ما احساس می‌کنیم در شرایط فعلی با توجه به رویکرد سعودی‌ها، شرایط برگزاری حجی عزتمندانه فراهم نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: امیدواریم با تغییر رفتار عربستان و تجدید نظر حکام سعودی در رفتار منطقه‌ای و پذیرایی از میهمانان خانه خدا، زمینه مناسب برای برپایی یک حج معقول و مناسب مهیا شود و مردم ایران هم بتوانند از "حجی محمدی" و "حجی علوی" بهره‌مند شوند.
حقیقت‌پور در پایان خاطرنشان کرد: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور مسئولان ذی ربط بحث‌هایی پیرامون اعزام یا عدم اعزام زائران ایرانی به مراسم حج امسال مطرح شد که در نهایت تصمیم گرفته شد با توجه به شرایط موجود، مراسم حج از سوی ایران برگزار نشود.
منبع: میزان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها