کد خبر: 331330
تاریخ انتشار :

اعدام 5 افسر پاکستانی به جرم همکاری با داعش

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، دادگاه ویژه نیروی دریایی پاکستان 5 تن از افسران را که در عملیات تروریستی 6 سپتامبر 2014 با داعش همکاری کردند به اعدام محکوم کرد.

«حماد احمد» پدر سعید احمد یکی از افسران نیروی دریایی که به اعدام محکوم شده در این زمینه گفت: پسرش و 4 افسر نیروی دریایی به جرم عملیات تروریستی در اسکله نظامی کراچی به اعدام محکوم شده‌اند. وی افزود: در آخرین ملاقات با پسرش متوجه شد وی به جرم خیانت به کشور و همکاری با داعش به اعدام محکوم شده است.

«عرفان‌الله»، «محمد حماد»،‌»ارسلان نذیر» و «هاشم نصیر»افسران دیگر نیروی دریایی هستند که به جرم همکاری با داعش و عملیات تروریستی در پایگاه دریایی کراچی به اعدام محکوم می‌شوند. حماد احمد تأکید کرد: پسرش و 4 افسر نیروی دریایی در یک محاکمه مخفیانه در دادگاه نظامی نیروی دریایی به اعدام محکوم شده‌اند. نیروی دریایی پاکستان حاضر نشد این خبر را تأیید یا رد کند و تلاش خبرنگاران برای کسب اطلاعات در این زمینه بی‌فایده بود.

تقریبا 2 سال قبل در تاریخ 6 سپتامبر 2014 و همزمان با روز دفاع پاکستان اسکله نیروی دریایی پاکستان در کراچی مورد حمله قرار گرفت.

حمله تروریستی به اسکله نیروی دریایی پاکستان که محل تعمیر انواع کشتی و زیردریایی است با اقدام به موقع نیروهای امنیتی خنثی شد.

درگیری بین نیروی دریایی و شبه نظامیان 10 ساعت به طول انجامید و در این درگیری 2 تروریست کشته و 4 نفر نیز دستگیر شدند.

بعدها مشخص شد که داعش به کمک افسران نیروی دریایی به پایگاه نیروی دریایی وارد شده‌اند و برنامه حمله به کشتی جنگی ذولفقار و یک ناو آمریکایی را نیز در دستور کار خود داشتند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها