کد خبر: 333980
تاریخ انتشار :

پرونده‌ای درباره مهم ترین اتفاق سیاسی در هفته‌ای که گذشت/ اصولگرایان پیروز شدند؛ اصلاح طلبان نباختند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، در هفته‌ای که گذشت شاید اتفاقات رخ داده در مجلس و حواشی آن را بتوان به عنوان موضوعی دانست که رسانه‌ها را درگیر خود کرده بود. نمایندگان مجلس دهم روز شنبه طی یک مراسم افتتاحیه وارد ساختمان بهارستان شدند تا به مدت چهار سال به عنوان نماینده مردم به تصمیم گیری و قانون گذاری بپردازند. نمایندگان مجلس در انتخابات هئیت رئیسه موقت لاریجانی را به عنوان رئیس موقت انتخاب کردند، در این انتخابات عارف و لاریجانی به عنوان دو گزینه برای نامزدی ریاست انتخاب شدند که در این رقابت علی لاریجانی توانست با کسب 173 رای محمدرضا عارف را کنار بزند. ( اینجا )
اصولگرایان خوشحال از پیروزی لاریجانی این برد را متعلق به همان 7 اسفند و روز انتخابات دانستند، تا جایی که اسماعیل کوثری گفت:" انتخابات و نتیجه ای که اعلام شد از قبل هم مشخص بود. اما اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت با جار و جنجال می‌خواستند این مسئله را به سمت خودشان بکشانند."( اینجا )
در این انتخابات علی لاریجانی به عنوان رئیس و مسعود پزشکیان و محمد دهقان به عنوان نواب رئیس انتخاب شدند. به گفته برخی از تحلیلگران وسیاسیون عارف نباید در این انتخابات شرکت می‌کرد، و تسلیم فضای خارج از مجلس شد. جعفرزاده ایمن آبادی در همین رابطه به نامه‌نیوز گفت: "عارف متاسفانه تسلیم فضای خارج از مجلس شد و اشتباه کرد. وی باید فضای درون مجلس را در نظر می‌گرفت" "از همان ابتدا بر سر رئیس در میان اعضا اختلافات زیادی وجود داشت . البته بنده از همان موضع خودم را مشخص کردم و اعلام کرده بودم که به لاریجانی رای می‌دهم." ( اینجا ) انتخاب هئیت رئیسه موقت با حواشی مختلفی رو به رو بود، بسیاری ریاست لاریجانی را مهری بر تایید شکست اصلاح‌طلبان در هفت اسفند و مجلس می‌دانستند وعده‌ای دیگر خشنود از عدم رای آوری مطهری به عنوان نائب رئیس. اما در همین شرایط بسیاری از جمله نماینده مردم رشت معتقد بود که در روز انتخابات برای هئیت رئیسه دائم فراکسیون امید خود را بازیابی می‌کند و می‌تواند هئیت رئیسه را به نفع خود برگرداند و تا 50 درصد شرایط را تغییر دهد.( اینجا ) درست همانطوری که پیش بینی می‌شد در انتخابات هئیت رئیسه دائم مسعود پزشکیان و علی مطهری از فراکسیون امید به عنوان نواب رئیس‌مجلس انتخاب شدند تا مرحمی باشد بر ناکامی عارف . این انتخاب اما گویی به مذاق بسیاری از اصولگرایان خوش نیامد؛ جهابخش محبی نیا نماینده اصولگرای مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به این موضوع گفت: "باید دانست که انتخاب مطهری و پزشکیان بیانگر تسلط لیست امید بر مجلس دهم نیست."( اینجا )

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها