کد خبر: 335516
تاریخ انتشار :

مرگ بیش از ۱۰ هزار مهاجر از سال ۲۰۱۴ تاکنون

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آدریان ادواردز سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل روز سه شنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: از ابتدای سال 2014 یعنی زمانی که پدیده افزایش مهاجران در دریای مدیترانه اتفاق افتاد، بیش از 10 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده است که تعداد مرگ و میر مهاجران در سال 2016 به طور چشمگیری افزایش یافته و بیش از 2814 نفر از ابتدای امسال تاکنون جان باخته اند. در سال 2015 میلادی نیز تعداد مرگ و میرها به 3771 نفر و در سال 2014 نیز این رقم به 3500 نفر رسیده بود.

تعداد کل مرگ و میر مهاجران در کمتر از دو سال و نیم گذشته به بیش از 10085 نفر رسیده است. وی در ادامه افزود: این یک تحول به شدت نگران کننده است. سازمان ملل از جامعه جهانی می خواهد تا به دنبال ابزارهای معتبر و جایگزین برای مدیریت بحران مهاجرت باشد. باید از مرگ و میر بیشتر مهاجران در دریای مدیترانه جلوگیری کرد.

سازمان بین المللی مهاجرت نیز اعلام کرده است که تعداد تلفات مهاجران در مدیترانه از ابتدای امسال تاکنون هزار نفر بیشتر از تلفات 1838 نفری بوده که در شش ماه نخست 2015 میلادی ثبت شده است.

این سازمان افزود: تا روز دوشنبه بیش از 206400 مهاجر و پناهجو از ابتدای سال 2016 به اروپا رسیده اند.

اتحادیه اروپا با بدترین بحران آوارگان پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است. بر اساس آمارهای آژانس مرزی اروپا "فرانتکس"، بیش از 1.83 میلیون مهاجر در سال 2015 میلادی وارد مرزهای اروپا شده اند.

حدود نیمی از این آوارگان و پناهجویان را اتباع سوری تشکیل می دهند که از جنگ داخلی این کشور به اروپا پناه آورده اند.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها