کد خبر: 335867
تاریخ انتشار :

اعضای خبرگان هیچ حقوقی نمی‌گیرند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام هاشم هاشم‌زاده هریسی در رابطه با حقوق دریافتی اعضای مجلس خبرگان، گفت: در همان دوره اول مجلس خبرگان که علمای بزرگی همچون آیت‌الله مشکینی حضور داشتند، بنا بر آن گذاشته شد که اعضای مجلس خبرگان، هیچ حقوقی دریافت نکنند.

این عضو ادوار مجلس خبرگان افزود: از همان نخستین روز تشکیل مجلس خبرگان، تمام اعضا با اتفاق نظر، تعیین حقوق را برای یک محفل علمایی شایسته نمی‌دانستند و خودشان دواطلبانه اعلام کردند که از مجلس خبرگان انتظار دریافت هیچ حقوقی را ندارند.

هاشم زاده هریسی با تأکید بر این موضوع که مجلس خبرگان، یک مجلس علمایی است، اظهار کرد: مجلس خبرگان اساس و بنیاد نظام را تقویت می‌کند، لذا این مجلس، فراتر از موضوعاتی همچون دریافت حقوق است. همانطور که در مجلس اول و دوم موضوعی به نام دریافت حقوق برای اعضای خبرگان وجود نداشت، هنوز هم این سنت حسنه اجرایی می‌شود. در واقع این نکته را باید به عنوان یکی از ارزش‌های مجلس خبرگان دانست.

این عضو مجلس خبرگان رهبری بر این اعتقاد است که «حقوق و به خصوص حقوق های کلان شأن مجلس خبرگان را پایین می آورد و دون شان این نهاد است.»

حجت الاسلام هریسی با بیان این نکته که بسیاری از اعضای خبرگان در دیگر تشکیلات نظام هم مشغول انجام وظیفه هستند، گفت: این افراد از همان تشکیلات حقوق می‌گیرند نه از خبرگان. مجلس خبرگان برای آنکه وارد حاشیه‌ها نشود و تبعیض میان اعضا قائل نشود، هیچ حقوقی به افرادی که در جایی مشغول به کار نیستند هم نمی‌دهد. حتی از روال‌هایی چون دریافت مزایا، مأمور به خدمت شدن هم به دور است. مجلس خبرگان حتی قائل به امکاناتی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی دراختیار دارند مثل دفتر و هزینه سفر ارزان‌تر به حوزه انتخابیه‌ هم نیست.

گفتنی است، آیت الله محسن مجتهد شبستری دیگر عضو مجلس خبرگان رهبری هم در گفت‌وگویی در رابطه با هجمه‌های وسیع رسانه‌های ضد انقلاب پیرامون دریافت حقوق بالای اعضای مجلس خبرگان رهبری گفته بود «این موضوع صحت ندارد و بنده آن را قویاَ تکذیب می کنم. انتشار این قبیل اخبار حرکتی در جهت منحرف کردن افکار عمومی، است.»

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها