کد خبر: 336186
تاریخ انتشار :

انتقاد یک روزنامه از اظهارات ضددولتی امام جمعه مشهد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، انتظار این است که حداقل کسانی همچون آیت ا... علم الهدی که معتقدند نمایندگان مجلس باید «حکمت ها» و «راهبردهای» رهبری را انجام دهد، خودشان در این امر پیش قدم باشند.

آقای علم الهدی روز جمعه در نماز جمعه مشهد خطاب به نمایندگان مجلس گفتند: «نمایندگان مجلس از هر تباری که هستند بدانند این مردم مقلد رهبرند و باید حکمت‌ها و راهبردهای ایشان در مملکت اجرا شود.» سوال این است که آیا فقط نمایندگان مجلس موظف به رعایت «حکمت ها و راهبردها» هستند و ایشان از این قاعده خودشان را مستثنی می دانند؟! در فروردین ماه امسال ،رهبری در دیدار با مسئولان نظام تاکید کردند که قصد ندارند انتظارات را بالا ببرند چون از اوضاع مطلع هستند و فرمودند: «ما البته انتظارات‌مان را خیلی بالا نمی‌بریم؛ من می‌دانم موانع را، مشکلات را؛ کمبود اعتبارات یکی از مشکلات ماست.» (18/1/95)ولي به نظر مي‌رسد تنها ايشان اوضاع امروز كشور و دولت را درك مي‌كنند.روز چهارشنبه هم آقای روحانی از بالا بردن انتظارات توسط برخی گلایه کرد ولي گوش شنوايي در كار نيست.

فراموشي نگاهی به سابقه و گذشته نشان می دهد آن‌ها که دولت قبل مطلوب تام و تمام‌شان بود رفتار گذشته‌شان را فراموش كرده‌اند. امام جمعه مشهد برخلاف امروز، در گذشته «تمام قد» با حمایت از دولت احمدی نژاد وارد مي‌شد و مردم را به خوردن اشکنه توصیه مي‌كرد! تا انتظارات از دولت بالا نرود.اين روند دقيق در روزهایی صورت مي‌گرفت که بی کفایتی دولت قبل در تامین مایحتاج مردم را شاهد بودیم.با اين موضوع نه‌تنها انتظارات بالايي از دولت وجود نداشت، بلکه با اين ادبيات از او حمايت مي‌كرد : «اگر مرغ در دسترس نيست آن را با يك ماده پروتئيني ديگر جايگزين كنيد. مشهدي‌ها ،مگر اشكنه پياز داغ را يادتان رفته و آن زندگي را فراموش كرده‌ايد؛ مگر قرار است برنامه همان باشد كه قبلا بوده است.»(تابناک 6/5/91)

سخنان رهبري را گوش مي‌كنيد؟! حدود یک هفته از تذکر رهبری نگذشته که در حرم امام گفتند: «توجه کنید، توجه کنید! توصیه‌ سوم را توجه کنید، آن‌وقت یک‌قدری در بعضی از این شعارها ممکن است تجدیدنظر کنید.توصیه‌ سوم؛ اتحاد دولت و ملت را به هم نزنید. ممکن است شما از یک دولتی خوشت بیاید، از یک دولت دیگری خوشت نیاید، نگذارید احساسات شخصی یا احساسات جناحی بر منطق غلبه کند. منطق این است که وقتی دشمن از دور نگاه می‌کند، احساس کند که این‌جا یکپارچه است، احساس یکپارچگی بکند. اینکه حرف‌هایی زده شود که از آن حرف‌ها دوجریانی و دوجهتی و تخاصم و دوقطبی‌گری در داخل ملت یا در مجموعه‌ نظام استفاده شود، به ضرر کشور است.»(حرم مطهر امام، 14/3/95) آیا حرف‌های امروز علم‌الهدي در جهت تقویت وحدت است؟

و اما اظهارات آیت ا... علم الهدی در مورد اقتصاد مقاومتی که گفته‌است: «سه سال است مقام معظم رهبری می‌گویند اقتصاد مقاومتی اما یک قدم برنداشته‌ نشده است.» یک هفته قبل رهبر انقلاب در حرم حضرت امام گفته بودند: «استقلال اقتصادی تنها با اقتصاد مقاومتی به‌دست می‌آید؛ که امسال ما گفتیم: «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل». خوشبختانه دولت محترم، اقدام و عمل را شروع کردند و طبق گزارشی که به من دادند، کارهای خوبی انجام گرفته است. اگر با همین قوت و با همین شیوه ادامه پیدا کند و جدا پیش برود، یقینا آثار آن را مردم خواهند دید»(حرم حضرت امام(س)،14/3/95)به نظر می رسد در این رابطه رهبر معظم انقلاب نگاهی دقیق و منطبق بر واقعیت دارند. چرا که هم از «کارهای خوبی که انجام گرفته» یاد می شود، و هم «یقین» از اینکه «آثار» این موارد را مردم می توانند در آینده ببینند. چراکه به خوبی روشن است برای دیده شدن آثار این مسائل، نیاز به کمی زمان وجود دارد.

سوال اين‌جاست: آیا عدالت که یکی از شروط امامان جماعت است، در این سخنان دیده می شود؟! آیا واقعا دولت «یک قدم هم برنداشته است»؟! نگاهی به سخنان رهبرانقلاب به ما می گوید که آقای علم الهدی فرافكني می کند! نادیده گرفتن اقدامات دولت به قصد ضربه زدن و ایجاد شکاف و اختلاف، همان نكته‌اي است که رهبری در این سال‌ها با آن مخالف بودند و حتی در آخرین سخنرانی در حرم امام(س) آن را به صورت یک تذکر (حتی با تاکید بیشتر بر روی آن) به همه گوشزد‌كردند.

منبع: روزنامه قانون

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها