کد خبر: 341370
تاریخ انتشار :

تمدید 6 ماهه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، این تحریم‌ها که بخش‌های نفتی، مالی و دفاعی اقتصاد روسیه را هدف می‌گیرد، اولین بار پس از ساقط شدن هواپیمای MH17 خطوط هوایی مالزی در ژوئیه 2014 اعمال شد؛ واقعه‌ای که بسیاری، شبه‌نظامیان روس‌گرا در شرق اوکراین را عامل آن می‌دانند.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: در اول ژوئیه 2016 شورای اروپا تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را که بخش‌های خاصی از اقتصاد این کشور را هدف گرفته تا 31 ژانویه 2017 تمدید کرد.

اتحادیه اروپا با انتشار توئیتی به زبان روسی اعلام کرد که دلیل تمدید این تحریم‌ها این است که مفاد معاهده صلح مینسک در فوریه 2015 با هدف پایان درگیری در اوکراین، "به صورت کامل اجرایی نشده است."

وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش فور ی به این اقدام آن را "کوته‌بینانه" خواند و محکوم کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد که چنین حرکاتی روند موضع‌گیری روسیه را تغییر نمی‌دهد و از نظر آنها این اقدام "ادامه سیاست کوته‌بینانه بروکسل" است و ارتباط دادن تحریم‌ها با ناکامی در پیشرفت معاهده صلح و پایان درگیری در شرق اوکراین "بی‌معنا" است.

در مقابل پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین با تشکر از اتحادیه اروپا گفت، تلاش‌ها برای لابی با این بلوک نهایتا نتیجه داد.

وی در فیس‌بوک خود نوشت: این اقدام باید روسیه را برای اجرای توافق‌های مینسک مجبور کند و به "اشغالگری" آن در شبه‌جزیره کریمه پایان دهد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها