کد خبر: 341388
تاریخ انتشار :

بازتاب راه‌پیمایی روز قدس در رسانه‌های جهان/ خبرگزاری فرانسه: اسرائیل و متحدانش همچنان از راه‌پیمایی روز قدس وحشت زده می شوند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از الجزیره، صدها هزار نفر از مردم ایران در سراسر این کشور راه پیمایی ضد اسرائیلی برگزار کردند و روز قدس را گرامی داشتند، روز همبستگی با فلسطین که سالانه در این کشور در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

تصاویری که از شبکه های تلویزیونی ایران منتشر شد نشان می دهد که جمعیت بسیار زیادی در تهران، پایتخت ایران در این راه پیمایی شرکت کرده و شعار مرگ بر اسرائیل سردادند.

بسیاری از شرکت کنندگان در این راه پیمایی از کودکان تا زنان سالخوره، هدبندهای قرمزی بر سرهای خود بسته بودند که بر روی آن نوشته شده بود «من عاشق مبارزه با اسرائیل هستم»؛ این در حالی است که دیگر شرکت کنندگان در این راه پیمایی ماکت مجسمه آزادی که پرچم اسرائیل بر روی سر آن نقشه بسته بود را به آتش کشیدند.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز در این راه پیمایی شرکت کرد و گفت که درگیری های منطقه ای پرداختن به مسئله فلسطین را سخت تر کرده است، وی خواستار اتحاد بیشتر میان مسلمانان شد.

ایران اسرائیل را به رسمیت نمیشناسد و از ابتدای انقلاب سال 1979 روز قدس را برگزار می کند.

قدس، نام تاریخی عربی اورشلیم است و ایران می گوید که این روز ، زمانی است که حمایت خود را از فلسطین اعلام و بر اهمیت قدس برای مسلمانان جهان تاکید می کند.

خبرگزاری فرانسه نیز در این باره نوشت: ده ها هزار نفر در تهران روز جمعه به راه پیمای روز قدس در ایران به طرفداری از فلسطین پیوستند، جایی که تهدیدات معمول علیه اسرائیل با نگرانی های جدیدی درباره منطقه فرورفته در اختلافات و جنگ همراه شده است.

اسرائیل و حامیان این رژیم در آمریکا و بریتانیا همچنان از اصلی ترین وحشت زدگان راه پیمایی روز قدس هستند، روزی که شاهد راه پیمایی جمیع بسیاری در سراسر ایران و شهرهای این کشور و همچنین در کشورهای متحد آن است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها