کد خبر: 341821
تاریخ انتشار :

انتقاد شدید زاکانی از برادر رئیس جمهور/ با فشار فریدون 400 میلیون درهم تسهیلات بدون کارمزد پرداخت شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان عصر امروز (13 تیر) در نشست خبری با اشاره به موضوع مهم فیشهای حقوقی و وامهای سرسام‌آور که توسط برخی از مسئولان گرفته شده است، اظهار کرد: در زمانی که مردم سختی و فشار اقتصادی را لمس می‌کنند، این مسئله سبب شد تا توجه خاصی به این نوع فساد در جامعه شود، تا جاییکه فساد در بخشهایی نهادینه شده و پیوسته با هم عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر نسبت به این فجایع عادت کنیم، سطح آن بالا می‌رود و نسبت به آن دلنگرانی نخواهیم داشت، افزود: امروز وقتی از پدیده فیشهای حقوقی صحبت می‌کنیم، این مسئله ریشه‌ای دارد، به طوریکه بخشی از آن به کسانی بر می‌گردد که سکاندار اجرایی کشور شده‌اند و هزاران میلیارد امکانات دارند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، افزود: افرادی در دولت تکیه می‌زنند که ماحاصل تکیه آنها باعث پشتوانه مالی برای‌شان می‌شود و برای 50 و حتی 100 میلیون، عددی قائل نیستند، در حالیکه بسیاری از کارگران حقوقشان به تعویق افتاده و بازنشستگان در نهایت سختی زندگی می‌کنند.

زاکانی تاکید کرد: وقتی به این افراد درباره حقوقهایشان صحبت می‌کنیم، سینه سپر می‌کنند و می‌گویند این دریافتها قانونی است و دولت با مصوبه حقوقها را با ضریب 5 و 10 درصد بالا برده و برای خودشان حقی قائلند و طلبکار هم می‌شوند.

وی با بیان اینکه اهمیت این موضوع این بود که اریکه قدرت به دست کسانی افتاد که روحیه اشرافیت و انباشت ثروت برایشان موضوعیت داشت، اظهار کرد: این مسئله امکانی فراهم کرد که بخشی از جامعه در سختی، فساد و تبعیض بسوزد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه دولت اگر بخواهد با موضوع پرداختهای نجومی ریشه‌ای برخورد کند، باید این روحیه و این مدیران را کنار بگذارد، گفت: باید رنگ کارگزاران نظام از جنس مردم شود؛ وقتی در دوران سازندگی با فسادهایی مواجه می‌شدیم و از آقای هاشمی‌رفسنجانی درباره حیف و میل کردنهای برخی مدیران می‌پرسیدیم، می‌گفت که در مسیر توسعه بخشی از این حیف و میل کردنها و فسادها طبیعی است.

زاکانی افزود: وقتی در مقام عمل بخواهیم بررسی کنیم، اشکالات متعددی در لایه‌های مختلف اتفاق می‌افتد که ما به‌ازای آن مسئله فیشهاست، این اتفاقات قابل مقایسه با حجم فیشها نیست.

وی با بیان اینکه اولین مشکلی که با آن مواجه هستیم، پدیده لابی‌گری و پورسانت‌گیری است، خاطر نشان کرد: اگر در مسئله کرسنت دهها سال زیر بار بدهکاری می‌رفتیم، مهم نبود تا عده‌ای پورسانت بگیرند. رسیدگی به پورسانت‌گیری در اولویتهای کشور نیست، اولین اشکال این است که عده‌ای در دوره مدیریتشان هزاران میلیارد سرمایه جمع می‌کنند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه نکته بعدی تبدیل شدن دولت به اتاق بازرگانی است، گفت: دولت نباید اتاق بازرگانی باشد و مسئولان هم دستی در اتاق بازرگانی داشته باشند و هم به کار بیزینس و تجارتشان بپردازند.

زاکانی با بیان اینکه در کنار پورسانت‌بگیری شرایط به نحوی است که کشور ضرر می‌کند تا عده‌ای دنبال گرفتن نمایندگی شرکتها باشند، افزود: پورسانت‌بگیری، لابی‌گری و تبدیل دولت به اتاق بازرگانی و ضربه به منافع ملت در صدر امور قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد با فیشهای نجومی برخورد کند، باید به اخوی محترمش برسد، اظهار کرد: شیوه‌ای طراحی کرده‌اند که در آن ثروتهای افسانه‌ای نامشروع کسب می‌کنند. بانکهایی که مسئولانش عوض شده‌اند، شعبات خارجی‌شان به این مدیران تسهیلات ارزی می‌دهند. آنها تسهیلات ارزی را به داخل کشور می‌آورند و افراد مرتبط با حسین فریدون تسهیلات را می‌گیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با نام بردن از افرادی به اسامی مالامیر و دانیال‌زاده‌، گفت: این افراد بدهکار بانکی هستند و با فشار حسین فریدون بانک ملت 400 میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به آنها داده و صرافیها این پولها را تبدیل کردند و پول گرفته شده را در بانک ملت با سود 24 درصد سپرده‌گذاری کردند.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها