کد خبر: 346307
تاریخ انتشار :

برخورد زیردریایی هسته‌ای انگلیس با کشتی تجاری

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از پرس تی وی، نیروی دریایی انگلیس از برخورد یکی از جدیدترین زیردریایی های این کشور با یک کشتی تجاری در سواحل جبل الطارق خبر داد.
نیروی دریایی انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد این حادثه حدود ساعت 1:30 بعداظهر چهارشنبه به وقت محلی (30 تیر) زمانی روی داد که زیر دریایی اچ ام اس امبوش کلاس استوت در حین اجرای یک رزمایش آزمایشی در سواحل جبل اطارق بود.
بنابر این بیانیه، این زیردریایی که پس از این تصادم از بخش بیرونی آسیب دید برای بررسی دقیق میزان خسارات در جبل الطارق پهلو گرفت.
نیروی دریایی انگلیس در این بیانیه تصریح کرد که به راکتور هسته‌ای این زیر دریایی آسیبی وارد نشده و جای نگرانی نیست.
بنابر ارزیابی‌های اولیه به کشتی تجاری که این زیردریایی با آن برخورد کرد، آسیبی وارد نشده است.
این زیردریایی 97 متری با 7 هزار و 400 تن وزن، علاوه بر اژدر به موشک‌های کروز تاموهاک نیز مجهز است.
خبر برخورد زیردریایی هسته‌ای انگلیس با یک فروند کشتی تجاری در حالی منتشر می شود که نمایندگان پارلمان انگلیس با وجود مخالفت‌های گسترده، چند روز پیش طرح نوسازی سامانۀ تسلیحات هسته‌ای ترایدنت، پروژۀ چند میلیارد پوندی اتمی این کشور، را تصویب کردند.
طرح نوسازی ترایدنت با وجود مخالفت حزب ملی اسکاتلند (SNP) و جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، تصویب شد.
آنگِس رابرتسون، از اعضای حزب ملی اسکاتلند در یک مناظره با انتقاد از سامانۀ ترایدنت گفت: «واقعاً ناپسند است که اولویت این دولت آن است که میلیاردها پوند صرفِ تسلیحات هسته‌ای منسوخ شده‌ای کند که ما نمی‌خواهیم، نیازی به آن نداریم و هرگز نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم.»
کوربین نیز در واکنش به سخنان می در پارلمان خواهان حمایت از این سامانه شده بود، گفت: «من تصمیمی نمی‌گیرم که جان میلیون‌ها انسان را بگیرد. به نظرم تهدید به کشتار جمعی راه درستی برای برخورد با امور مربوط به روابط بین‌الملل نیست.»
وزارت دفاع انگلیس تا کنون از افشای هزینه نهایی برنامه نوسازی ترایدنت خودداری کرده است، با این وجود کمپین منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای این هزینه را دست کم 205 میلیارد پوند برآورد کرده است.
منبع: عصر ایران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها