کد خبر: 347398
تاریخ انتشار :

آغاز محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم از فردا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از شبکه خبری المنار، دادگاه کیفری بحرین اعلام کرد فردا اولین جلسه رسیدگی به اتهامات آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و پدر معنوی انقلاب بحرین است.

به دنبال تعیین تاریخ محاکمه این روحانی شیعه مردم بحرین به تحصن در منطقه الدراز اقدام کردند.

وی اخیرا به اتهامات ساختگی از جمله اتهام "پولشویی" و "اکتساب مال به صورت غیرقانونی" بازداشت و پرونده وی به مراجع ذی ربط ارجاع داده شد.

این شخصیت دینی اخیرا نیز سلب تابعیت شد؛ اقدامی که موج گسترده محکومیت ها و اعتراضات را به دنبال داشت.

از سوی دیگر، گروه‌های بحرینی مخالف که در خارج از این کشور اقامت دارند، در پیامی همه نهادها، هیات‌ها، سازمان‌ها و شخصیت‌های برجسته کشورهای اسلامی جهان را به اقدامی فوری برای یاری مردم بحرین و حمایت از آنها دعوت و روز جمعه آتی 29 ژوئیه 2016 را روز جهانی همبستگی با مردم بحرین اعلام کردند.

در این پیام از همه مردم جهان برای مشارکت در گرامیداشت این روز با برگزاری تظاهرات، تحصن‌ها، همایش‌ها، کنفرانس‌های مطبوعاتی و تمامی راه‌های موجود و بیان موضع‌گیری خود نسبت به ظلمی که در حق مردم بحرین صورت می‌گیرد و اجرای برنامه‌ها و گام‌هایی که بتواند به توقف این نوع از تخریب تمدن و فرهنگ منجر شود دعوت شده است.

اپوزیسیون بحرین از همه نهادها و سازمان‌ها و چهره‌های برجسته کشورهای اسلامی خواست اقدامی فوری در حمایت از مردم بحرین انجام دهند که حداقل آن اعلام موضع‌گیری‌هایشان تحت عنوان "توقف هدف قراردادن شیعیان بحرینی و آیت‌الله شیخ عیسی قاسم" است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها