کد خبر: 347933
تاریخ انتشار :

پرونده ای برای روشن شدن نامزدهای نهایی انتخابات آمریکا/ هیلاری رئیس جمهور می شود یا ترامپ؟

پرونده ای برای روشن شدن نامزدهای نهایی انتخابات آمریکا/ هیلاری رئیس جمهور می شود یا ترامپ؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزاش نامه نیوز، دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در هفته ای که رو به پایان است به عنوان نامزدهای نهایی احزاب جمهوری خواه و دمورات آمریکا انتخاب شد تا در 17 آبان آینده به رقابت با یکدیگر بپردازند.

با مشخص شدن نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیم و امیدها درباره اینکه چه کسی جایگزین باراک اوباما خواهد شد و به کاخ سفید این کشور راه پیدا خواهد کرد نیز افزایش پیدا کرده است.

دموکرات ها در این هفته در کنوانسیون این حزب به سخنرانی پرداختند و هیلاری را نامزد شایسته ای معرفی کردند. میشل اوباما، برنی سندرز و دیگر شخصیت ها و مقامات دموکرات آمریکا در حمایت از هیلاری کلینتون به سخنرانی پرداختند.

از سوی دیگر همچنان جهان در شوک راه یابی ترامپ به این انتخابات به سر می برد. جمهوری خواهان رسما ترامپ را نامزد این حزب معرفی کردند تا آمریکا در انتخابات پیش رو شاهد رقابت دو پدیده با یکدیگر باشد. در ادامه به مهمترین رخدادهای انتخاباتی آمریکا در هفته ای که گذشت اشاره می کنیم.

کلینتون رسما کاندیدای دموکرات‌ها شد

نمایندگان حزب دموکرات آمریکا هیلاری کلینتون را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر در این کشور کاندید کردند.

به این ترتیب هیلاری کلینتون اولین زنی است که کاندیداتوری یک حزب اصلی را در انتخابات سراسری آمریکا به عهده خواهد داشت.

هیأت‌های نمایندگی ۵۰ ایالت آمریکا طی ساعت اخیر مشغول قرائت رأی خود در صحن کنوانسیون ملی حزب دموکرات در فیلادلفیا بوده‌اند.

هواداران برنی سندرز در روز اول همایش حزب دموکرات با هیاهو هنگام سخنرانی هواداران کلینتون در این گردهمایی اخلال ایجاد کردند. با این حال، بی.بی.سی گزارش داد که با حمایت کامل برنی سندرز از هیلاری کلینتون، از مخالفت بعضی از حامیان او با کلینتون در سالن کاسته شد.

این هفته در پی انتشار ای‌میل هایی که نشان می‌داد کمیته ملی حزب دموکرات در انتخابات مقدماتی از کلینتون جانبداری می‌کرده، تنش ها در این حزب بالا گرفت. جو بایدن، معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه شنبه با بازدید از محل برگزاری کنوانسیون، این ایده را که هواداران سندرز به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان رای خواهند داد، رد کرد.

ضربه ویکی لیکس به دموکرات های آمریکا

طرفداران برنی سندرز از محتوای این ای میل ها به شدت شوکه و عصبانی اند. برخی رسانه های آمریکایی از احتمال دست داشتن پوتین در پشت ماجرای افشاگری اخیر ویکی لیکس خبر می دهند.

همزمان با برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات آمریکا برای برگزیدن رسمی نامزد نهایی این حزب در انتخابات آتی ریاست جمهوری، افشای هزاران ای میل از سوی وب سایت افشاگر ویکی لیکس ، اختلافات جدی را درون حزب دموکرات آمریکا حاکم کرده است.

وب سایت ویکی لیکس در آستانه برگزاری کنوانسیون حزب دموکرات هزاران ای میل اعضای ارشد این حزب را منتشر کرد . این ای میل ها نشان می دهد اعضای ارشد و رهبران حزب دموکرات برای جلوگیری از پیروزی برنی سندرز فعالیت های غیر قانونی زیادی داشته اند و می خواستند تا به هر قیمتی که شده خانم هیلاری کلینتون به نامزدی نهایی حزب برسد.

افشای ای میل های خانم " دبی واسرمن شولتز " رییس کمیته ملی حزب دموکرات به استعفای این مقام حزب دموکرات انجامید و مقامات ارشد حزب دموکرات صلاح را در این دیدند که این مقام مستعفی حتی برای افتتاح کنوانسیون حزب دموکرات نیز نیاید.

طرفداران برنی سندرز از محتوای این ای میل ها به شدت شوکه و عصبانی اند. سندرز خود در جریان سخنرانی خود با اعلام اینکه انتشار این ای میل ها ادعاهای پیشین او درباره نفوذ صاحب منصبان حزب دموکرات در پشت صحنه را اثبات کرد، ولی از هواداران خود خواست پشت سر هیلاری کلینتون قرار بگیرند وهدف مهم را که غلبه بر دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان است ، از یاد نبرند.

سندرز: کلینتون باید رئیس جمهور بعدی شود

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت در جریان نخسین شب کنوانسیون ملی دموکرات‌ها با اعلام حمایتش از هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016، تاکید کرد، کلینتون رئیس جمهوری خواهد شد که مسائل واقعی را درک می‌کند و آمریکا را متحد خواهد کرد.

به نوشته روزنامه یو اس ای تودی، برنی سندرز، رقیب کلینتون در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها، در کنوانسیون ملی این حزب گفت: متوجهم که بسیاری از مردم در سالن این کنوانسیون و در سراسر کشور از نتایج نهایی روند تعیین نامزدها ناامید شده‌اند. باید بگویم که هیچ کس بیشتر از من ناامید نشده است. اما امیدوارم تمامی طرفداران در سراسر کشور به دستاوردهای تاریخی که به دست آورده‌ایم، افتخار کنند. دوستان من، ما دست به دست یکدیگر یک انقلاب سیاسی را برای تغییر آمریکا آغاز کرده‌ایم و انقلاب ما ادامه دارد.

وی افزود: این انتخابات درباره این است که کدام نامزد مشکلات واقعی را که آمریکا با آن مواجه است، درک می‌کند و راه‌حل‌های واقعی را پیشنهاد داده است نه اینکه تنها مبالغه، دلالی ترس، توهین و یا تفرقه اندازی کند. کشور ما به رهبری نیاز دارد که زندگی خانواده‌های کارگر، کودکان، سالخوردگان، ضعفا و فقرا را بهبود بخشد و همه را با یکدیگر متحد کند.

سندرز ادامه داد: با این اقدامات هر ناظر بی‌طرفی به این نتیجه خواهد رسید که هیلاری کلینتون براساس عقاید و رهبری‌اش باید رئیس جمهور بعدی آمریکا شود.

سندرز در جریان سخنرانی‌اش کلینتون را در مسائل مهم از اقتصاد و بیمه تامین اجتماعی گرفته تا آموزش و محیط زیست برتر از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانست.

میشل اوباما:کلینتون شایستگی ورود به کاخ سفید را دارد

من به هیلاری کلینتون اعتماد دارم تا اداره کشور را بر عهده بگیرد، زیرا از نظر من او به کودکان این کشور تعهد کامل دارد.

همسر رئیس جمهور آمریکا، حمایت همه‌جانبه خود را از نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، میشل اوباما، همسر رئیس جمهور آمریکا، شامگاه دوشنبه در حمایت از هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اعلام کرد وی تنها کسی است که شایستگی ورود به کاخ سفید را دارد.

وی در نخستین شب گردهمایی ملی حزب دموکرات، که چهار روز طول می کشد، گفت: «هیلاری کلینتون تنها کسی است که واقعا شایستگی رئیس جمهور شدن را دارد. در این انتخابات من در کنار او هستم.»

وی افزود: « من به هیلاری کلینتون اعتماد دارم تا اداره کشور را بر عهده بگیرد، زیرا از نظر من او به کودکان این کشور تعهد کامل دارد.»

میشل اوباما ضمن انتقاد از اظهارات توخالی و فتنه‌برانگیز دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده، گفت رئیس جمهور باید الگویی برای فرزندان این کشور باشد.

وی با اشاره به ترامپ که به طور منظم در توییتر خود پیام می‌گذارد، گفت: «مشکلاتی که رئیس جمهور با آن مواجه می شود، نمی تواند به 140 کاراکتر محدود شود.»

همسر رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: «اجازه ندهید کسی به شما بگوید که آمریکا کشوری قوی نیست. باید عظمت آمریکا را به آن بازگردانیم، چرا که اکنون (آمریکا) قدرتمند‌ترین کشور جهان است.»

درخواست سندرز از آمریکایی‌ها: مانع ورود ترامپ عوام‌فریب به کاخ سفید شوید

برنی سندرز رقیب سابق هیلاری کلینتون روز دوشنبه از مردم آمریکا خواست تا با رای دادن به کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری مانع ورود دونالد ترامپِ عوام‌فریب به کاخ سفید شوند.

سندرز در تجمعی قبل از شروع کنوانسیون ملی حزب دمکرات در فیلادلفیا گفت: باید ترامپ را شکست دهیم، باید کلینتون و 'تیم کین' را انتخاب کنیم.

سندرز افزود: ترامپ زورگو و عوام فریب است.

کلینتون، کین را به عنوان معاون خود انتخاب کرد.دمکرات ها برای معرفی نامزد رسمی این حزب امروز (دوشنبه) در شهر فیلادلفیا جمع شدند. با نهایی شدن نامزدی کلینتون، او و ترامپ در نوامبر(آبان) امسال برای انتخاب رئیس جمهوری بعدی آمریکا رقابت خواهند کرد.

بیش از پنج هزار نماینده انتخاباتی دمکرات در شهر فیلادلفیا جمع شده اند.

در روز اول کنوانسیون ملی دمکرات ها، سندرز و 'میشل اوباما' همسر 'باراک اوباما' سخنرانی می کنند.

ترامپ هفته پیش در کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه در کلیولند به طور رسمی به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا اعلام شد.

ترامپ با اختلاف 5 درصد از کلینتون پیشی گرفت

جدیدترین نتایج نظرسنجی «سی ان ان/او آر سی اینترنشنال» حاکی از آن است که بعد از گردهمایی هفته گذشته جمهوری‌خواهان، ترامپ موفق شد با اختلاف 5 درصد از «هیلاری کلینتون» دموکرات پیشی بگیرد.

طبق جدیدترین نظرسنجی‌ها، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا با اختلاف 5 درصد از «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیشی گرفت.

جدیدترین نظرسنجی «سی ان ان/او آر سی اینترنشنال» که بعد از گردهمایی حزب جمهوری‌خواه صورت گرفته است و نتیجه آن روز دوشنبه (امروز) منتشر شده است نشان می‌دهد که ترامپ با جلب حمایت 48 درصد از رأی‌دهندگان در مقابل کلینتون با جلب حمایت 45 درصد از حمایت رأی‌دهندگان آمریکایی پیشی گرفته است.

این در حالی است که پیش از این، کلینتون با 49 درصد از ترامپ پیشی گرفته بود. این نظرسنجی نشان میدهد که در رقابت چهار طرفه میان «گری جانسون» نامزد حزب لیبرترین و «جیل استین» از حزب سبز و ترامپ و کلینتون، ترامپ با اختلاف 5 امتیاز از کلینتون پیشی گرفت.

در این رقابت چهار طرفه، 44 درصد از ترامپ و 39 درصد از کلینتون حمایت کردند و این در حالی است که جانسون تنها حمایت 9 درصد را جلب کرد و استین از حمایت 3 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی برخوردار شد.

پیش از این، کلینتون در رقابت چهارنفره، با ختلاف 5 امتیاز (42 درصد) از ترامپ (37 درصد) پیشی گرفته بود و جانسون از حمایت 13 درصد و استین از حمایت 5 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی برخوردار بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها