کد خبر: 348561
تاریخ انتشار :

خرازی:با وجود تحریم‌ها تجهیزات آزمایشگاه ملی خریداری شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، دکتر کمال خرازی در حاشیه افتتاح آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز که صبح امروز در دانشگاه تهران صورت گرفت، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه این آزمایشگاه یک آزمایشگاه مستقل است و به هیچ دانشگاهی تعلق ندارد، افزود: برای راه‌اندازی این آزمایشگاه، دانشگاه تهران فضایی را برای آن اختصاص داده است و قرار است کنسرسیومی از دانشگاه‌های کشور که در حوزه علوم شناختی فعال هستند، تشکیل شود.

وی هدف از ایجاد این کنسرسیوم را مشارکت تمام دانشگاه‌های کشور در فعالیت‌های این آزمایشگاه ملی ذکر کرد و ادامه داد: بر این اساس همه دانشگاه‌های کشور به خدمات تخصصی این آزمایشگاه دسترسی خواهند داشت و می‌توانند تمام موارد تحقیقاتی خود را به این آزمایشگاه ارجاع دهند.

خرازی مستقل بودن این آزمایشگاه را از مهمترین مزایای آن نام برد و یادآور شد: این آزمایشگاه تحت نظر وزارت علوم است، ضمن آنکه تعاملات خوبی میان وزارتخانه‌های علوم و بهداشت در حوزه علمی ایجاد خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌روز بودن تجهیزات این آزمایشگاه را از دیگر مزایای این آزمایشگاه نام برد و گفت: برای خرید این تجهیزات از تجارب ایرانیان مقیم خارج استفاده شد و با صرف زمان زیاد اقدام به خرید این تجهیزات کردیم.

به گفته وی، علی‌رغم وجود تحریم‌ها این تجهیزات، خریداری و در آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری نصب شده است.

خرازی با تاکید بر اینکه اعتبارات مورد نیاز برای خرید این تجهیزات در فاز اول از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین شده است، ادامه داد: ولی برای ادامه خرید فاز دوم تجهیزات، نیاز است تا ردیف بودجه مستقلی برای این آزمایشگاه در نظر گرفته شود؛ البته معاونت علمی ریاست جمهوری حمایت‌های خود را برای خرید تجهیزات اعلام کرده است.

به گفته وی، اعتبارات فاز اول خرید تجهیزات، 15 میلیارد تومان بوده است و برای خرید فاز دوم نیاز به 20 میلیارد تومان است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها