کد خبر: 349508
تاریخ انتشار :

نه جلیلی نه احمدی نژاد/ لنکرانی گزینه آیت‌الله مصباح برای بهار 96

نه جلیلی نه احمدی نژاد/ لنکرانی گزینه آیت‌الله مصباح برای بهار 96
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، جبهه پایداری هنوز برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از استراتژی خود رونمایی نکرده است اما به نظر می‌رسد راهبرد این جریان چندان غریب نباشد.

آیت‌الله مصباح یزدی به عنوان رهبر معنوی این جریان بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری 92 و همچنین انتخابات مجلس خبرگان رهبری سخت به دنبال جبران دو شکست بزرگ گذشته است. به خاطر همین مسئله او و جریان پایداری می‌خواهند نامزد اصلی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده معرفی کنند. شاید بسیاری بر این باور باشند که این نامزد کسی نیست جز سعید جلیلی اما نه آیت‌الله مصباح اینبار می‌خواهد نامزد اصلی خود که تلاش داشت در سال 92 او را به کارزار انتخابات بفرست و نشد را بازهم به صحنه بیاورد.

آیت‌الله مصباح به این نتیجه رسیده است که سیعد جلیلی در جامعه رای بالایی ندارد و نمی‌تواند نظر مثبت مردم را به خود جلب کند. این مسئله در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به خوبی نمایان شد. سعید جلیلی با وجود تمام هدایت‌ها نتوانست رایی بیشتر از 4 میلیون را به به خود اختصاص دهد. از سوی دیگر اختلاف‌های اساسی مصباح با احمدی نژاد هم باعث شده است رییس جمهور سابق ایران از میان گزینه‌های پایداری یا حداقل آیت‌الله مصباح خط بخورد.

مصباح یزدی احمدی نژاد بعد از 88 را انحرافی می‌داند. او معتقد است احمدی نژاد توسط مشایی سحر شده است. مصباح در مورد تاثیر مشایی بر روی احمدی نژاد گفته بود:« يک وقتي به برخي از دوستان نزديکم گفتم که بيش از 90 درصد معتقدم که او سحر شده است! اين وضعيت ابداً طبيعي نيست. هيچ آدم عاقلي چنين کارهائي نمي‌کند، مگر آنکه اختيار از او سلب شده باشد. اين کارها هيچ توجيهي ندارند. يک وقت کسي اشتباهي مي‌کند، آن وقت هرچه او اشتباه مي‌کند، اين فرد مي‌آيد و توجيه مي‌کند! کسي که ده تا دوست دارد، 9 تا دوستش را مي‌گذارد کنار و کارهاي دهمي را توجيه مي‌کند! آيا اين يک کار عاقلانه است که انسان دائماً به آن 9 نفر اعتراض کند و حتي يک بار هم به آن دهمي اعتراض نکند؟ چطور همه اشتباه مي‌کنند و کنار زده مي‌شوند، اما اين يکي مي‌شود مطلق و هرچه مي‌گويد درست است؟»

با کنار رفتن جلیلی و احمدی نژاد تنها یک نام باقی می‌ماند و آنهم کسی نیست جز وزیر بهداشت دولت نهم. کامران باقری لنکرانی، گزینه مطلوب مصباح یزدی برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم است.

مصباح در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز گفته بود که لنکرانی اصلح‌ترین نامزد برای ریاست جمهوری است. او در آن سال‌ها در مورد حمایت از لنکرانی گفته بود:« "اگر کس دیگری را حتی عضو جبهه پایداری نبود اصلح می‌دانستیم، معرفی می‌کردیم اما ما به لنکرانی رسیدیم ." این تشخیص قطعی است و ما به تکلیف شرعی خود عمل خواهیم کرد لذا کاری نداریم که لنکرانی رأی بیاورد یا رأی نیاورد، آبرو برود يا نرود . اگر همه حوادث عالم هم بیاید ما سر سوزني از اراده خود عقب نشینی نخواهیم کرد. »

جبهه پایداری در حال رایزنی سیاسی برای معرفی کردن باقری لنکرانی است. باید دید که این رایزنی‌ها جواب خواهد داد تا در اردیبهشت 96 شاهد رقابت وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد با حسن روحانی باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها