کد خبر: 350659
تاریخ انتشار :

محرز شدن تخلف وزارت نفت در توزیع قیر رایگان در بودجه 94

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، صدیف بدری گفت: در جلسه امروز کارگروه قیر رایگان کمیسیون گزارش و بررسی‌های خود را از روند تخصیص قیر رایگان به 4 دستگاه راه و شهرسازی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها،‌سازمان بهسازی و نوسازی مدارس و بنیاد مسکن ارائه کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: براساس گزارش تخصصی کارگروه تخلف وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه هم از حیث حجم قیر و هم از بابت نحوه توزیع قیر رایگان اثبات شد، در هیچ کدام از این دو بخش قانون بودجه 94 توسط این دو دستگاه دولتی اجرا نشده است.

سخنگوی کمیسیون عمران از حضور وزیر نفت در جلسات آینده کمیسیون متبوعش خبر داد و افزود: وزیر نفت یا در قالب بودجه 95 باید جبران مافات کند و یا اگر این کار را نکرد کمیسیون ناگزیر است طبق مواد 49 و 246 آیین‌نامه اعمال قانون کند.

وی همچنین از تصویب کلیات لایحه برنامه ششم توسعه در تصویب یک بند از ماده یک لایحه مذکور در کمیسیون متبوعش خبر داد.

نماینده مردم اردبیل با اشاره به بازدید روز گذشته اعضای کمیسیون از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در این بازدید وضعیت فرودگاه، کمبودها و برنامه‌های 5 و 10 ساله مدیریت شهر فرودگاهی مورد بررسی قرار گرفت. براساس توضیحات مسئولان شهر فرودگاهی وضعیت جابجایی مسافر در برنامه 5 ساله از 7 میلیون نفر در سال به 30 میلیون نفر افزایش خواهد یافت و در برنامه 10 ساله این ظرفیت به 90 میلیون مسافر افزایش می‌یابد.

وی افزود: بودجه مورد نیاز برای برنامه 5 ساله ، 15 هزار میلیارد تومان و برای برنامه 10 ساله 50 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که این بودجه از محل بودجه‌های دولتی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه شهر فرودگاهی و فروش واحدهای تجاری شهر فرودگاهی تامین خواهد شد.

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده فرودگاه امام خمینی (ره) هم از حیث ظرفیت جابجایی مسافر و هم از حیث خدمات فرودگاهی طی 10 سال آینده جزو 5 فرودگاه بزرگ خاورمیانه خواهد شد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها