کد خبر: 350765
تاریخ انتشار :

گزارش بلومبرگ از وضعیت روحانی 10 ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری/ نتایج یک نظرسنجی: تنها 42 درصد معتقدند وضعیت اقتصادی ایران بهتر شده

گزارش بلومبرگ از وضعیت روحانی 10 ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری/ نتایج یک نظرسنجی: تنها 42 درصد معتقدند وضعیت اقتصادی ایران بهتر شده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به بررسی وضعیت اقتصاد ایران و وعده های روحانی پرداخته و می نویسد: سرخوردگی در ایران در حال افزایش است چرا که تاکنون از شغل و پرداخت بهتر که به گفته دولت روحانی بااجرای برجام برای مردم فراهم خواهد شد، اثری دیده نشده است.

بلومبرگ می نویسد: این مشکل در شرایطی برای روحانی ایجاد شده است که وی خود را برای رقابت در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری ایران آماده می کند و یک نگرانی برای جامعه بین المللی به وجود آمده است چرا که به روحانی به عنوان بهترین امید برای ایران نگاه می شود که درهای این کشور را برای اقتصاد و همکاری در زمینه سیاست خارجی باز کرد.

نتایج یک نظرسنجی که از سوی وب سایت نظرسنجی ایران پول در تورنتو کانادا در مرکز دانشگاه مریلند معلق به مطالعات امنیت و بین الملل انجام شده است نشان می دهد که 74 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند شاهد بهبود وضعیت زندگی خود نیستند.

بر این اساس این د رحالی است ک تنها 42 معتقد بودند وضعیت اقتصادی ایران بهتر شده است. این درصد در نظرسنجی سال گذشته 57 درصد بوده است.

نزدیک به سه چهارم از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند نیز معتقد هستند که روحانی در کاهش نرخ بیکاری در این کشور موفق نبوده است. این در حالی است که پس از امضای توافق هسته ای 61 درصد دیدگاه های رئیس جمهور پس از توافق هسته ای را مطلوب عنوان کرده بودند این آمار اکنون به 38 درصد رسیده است.

با این وجود همچنان اکثریت قابل توجهی از مردم ایران از حامیان روحانی هستند و کمتر از 20 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نظرات مطلوبی درباره روحانی ندارند.

این سایت نظرسنجی با 1 هزارو 7 نفر به صورت تلفنی گفت وگو کرده است. این نظرسنجی احتمال اشتباه 3.2 درصدی دارد.

یافته ها همچنین نشان می دهد که روحانی در انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران آسیب پذیر است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها