کد خبر: 352376
تاریخ انتشار :

نگاهی به عناوین مهم روزنامه‌های صبح چهارشنبه

مشروعیت‌خواهی از آمریکا!/نکات متفاوت مطهری به انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری/ پيشنهاد شگفت هسته‌ای احمدی‌نژاد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، روزنامه‌های صبح کشورمان همانند روزهای گذشته سعی کردند تا به آخرین تحولات رخ داده واکنش نشان دهند. از صحبت‌های احمدی نژاد با اوباما تا گلایه عارف از اصلاح‌طلبان! روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود با عنوان مشروعیت‌خواهی از آمریکا! می‌نویسد:یک وجه مهم دیگر مشروعیت‌طلبی خارجی که به نظام سیاسی و کشور باز‌نمی‌گردد بلکه به افرادی که در رأس نظام و کشور هستند بازمی‌گردد، حس درونی و ساخت شخصیتی آنان است. یک کشور و نظام می‌تواند در عین قوت، ضعیف دیده شود این زمانی است که کشور قوی باشد ولی مسئولین ضعیفی داشته باشد. در این صورت اگر مردم و نخبگان توجه نکنند و مانع نشوند، کشور و نظام سیاسی هویت خود را از دست می‌دهد و منافع حیاتی آن به خطر می‌افتد.
روزنامه اعتماد در گزارشی به واکنش متفاوت علی مطهری نسبت به فایل منتشر شده آیت‌الله منتظری با عنوان و اکنش و نکات متفاوت مطهری به انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری نوشت:با گذشت بيش از يك هفته از انتشار فايل صوتي از آيت‌الله منتظري د‌رباره رويد‌اد‌هاي سال ٦٧ واكنش‌ها به آن همچنان اد‌امه د‌ارد‌. هرچند‌ محتواي فايل صوتي مد‌ت‌ها قبل به صورت متن نوشتاري د‌ر بخشي از خاطرات آيت‌الله منتظري منتشر شد‌ه بود‌ اما انتشار د‌وباره آن حاشيه‌ساز شد‌ه است. حالا د‌ر تازه‌ترين اين واكنش‌ها علي مطهري، نايب رييس مجلس با انتشار متني د‌ر صفحه اينستاگرم و كانال تلگرامي خود‌ش نكات متفاوتي د‌رباره اين فايل صوتي بيان كرد‌ه است. او با اتخاذ موضعي منصفانه اظهارات اخير منتشر شد‌ه آيت‌الله منتظري را «از سر د‌لسوزي براي انقلاب اسلامي» عنوان كرد‌ و البته با تاكيد‌ بر اينكه «روشن نيست نگراني ايشان بجا بود‌ه يا نه» از رييسي، نيري و پورمحمد‌ي خواسته تا د‌ر اين باره توضيح د‌هند‌.
اعتماد همچنین در گزارشی دیگر به دلخوری عارف اشاره کرد و با تیتر گلایه‌های جدی عارف از اصلاح طلبان: عده‌ای می‌خواهند پدرسالار باشند، نوشت:عارف از سختي‌هاي مديريت فراكسيون اميد دربسته و سربسته سخن گفته و اعلام كرده كه اگر رفتاري غير از اين صورت مي‌گرفت، ائتلاف با خطر انشعاب مواجه مي‌شود: «ما به حركت تشكيلاتي در مجلس دهم اعتقاد داريم. اما به هر حال حركت ما در انتخابات حزبي نبود و جبهه‌اي بود و كار جبهه‌اي به خصوص در مجلس بسيار دشوار است. در جبهه سلايق متفاوتي وجود دارد كه در يك مسير حركت مي‌كنند. به محض اينكه در جبهه يك حركت تندي انجام شود دچار انشعاب مي‌شود و حفظ جبهه و انسجام آن بسيار دشوار است.»
روزنامه آرمان اما در گزارشی و با اشاره به سخنان اخیر محمدجواد لاریحانی در خصوص علاقه و خواست احمدی‌نژاد نسبت به برقراری رابطه با اوباما، با تیتر پيشنهاد شگفت هسته‌ای احمدی‌نژاد می‌نویسد:آنچه ديروز محمدجواد لاريجاني بيان كرد قابل تامل بود؛ دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در فروردين ۹۴ درباره آنچه احمدي‌نژاد درباره فاضل لاريجاني گفته بود، چنين گفت: «كار احمدي‌نژاد خلاف شرع و قانون بود. با اين حال عزت و خوشنامي دست خداست. در اين پرونده هم برادرم فاضل شاكي هست.» يا روز ديگري اظهار داشت:«احمدي‌نژاد در اواخر، كفران نعمت كرد و اين ظلمي در حق ملت و خودش بود كه حتي به نظر من ۷۰ درصد مشكلات سال پاياني دولت به خاطر شخص رئيس‌جمهور بود، زيرا تمام تمركزش براي رئيس‌‌جمهوري آقاي مشايي بود.» و ديروز پرده از برنامه‌هاي احمدي‌نژاد در موضوع هسته‌اي برداشت. او به «تسنيم» گفت:«گروهي صرفا دنبال آن هستند كه جايي از برجام خراب شود تا آن را علم كنند. دوستاني كه با آقاي احمدي‌نژاد و سايت‌هاي نزديك به آنها كار مي‌كنند از اين دسته هستند.
روزنامه شرق اما با پرداختن به وضعیت اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال 96 در مطلبی تحت عنوان گام سوم اصلاح‌طلبان برای انتخابات ٩٦ نوشت: شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی اعلام موجودیت کرد تا فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان را سامان دهد. این شورا از اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل شد. به این شکل که هم برخی از دبیران کل احزاب و فعالان حزبی در آن عضویت داشتند و هم چهره‌های سیاسی. شورا متشکل از یک هیأت‌رئیسه و سه کارگروه بود که ریاست آن را محمدرضا عارف براساس رأی‌گیری درونی به دست آورد. کارگروه استان‌ها به ریاست حسین مرعشی، کارگروه راهبردی به ریاست حسین کمالی و کارگروه تعامل به ریاست محسن رهامی، سه کارگروه شورای عالی سیاست‌گذاری بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها