کد خبر: 353067
تاریخ انتشار :

یونیسف: زندگی 100 هزار کودک در حلب در خطر است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، کریستف پولییرا، سخنگوی یونیسف در کنفرانسی مطبوعاتی در ژنو گفت: وضعیت مناطق شرقی شهر حلب پس از قطع شدن آب آشامیدنی " فاجعه بار" است و نیروهای متخصص به دلیل بالا گرفتن درگیری‌ها در این شهر از چهارم اوت نمی‌توانند برای تعمیر امکانات آب آشامیدنی و خطوط برق وارد شهر شوند.

پولییرا افزود: با قطع شدن آب آشامیدنی زندگی نزدیک به 100 هزار کودک در شهر حلب با انتشار بیماری‌های مختلف ناشی از مصرف آب آلوده در خطر است.

وی ادامه داد: سازمان روزانه نزدیک به چهار میلیون لیتر آب آشامیدنی را به غرب حلب می‌فرستد اما شرایط در شرق این شهر نگرانی بزرگی ایجاد کرده است.

این مسئول یونیسف افزود: بیش از 5 / 3 میلیون کودک زیر پنج سال در سوریه شاهد خشونت، مهاجرت وعدم اعتماد به آینده بوده و 306 هزار کودک سوری نیز به پناهجوها در کشورهای همسایه سوریه تبدیل شده و نزدیک به 4 / 8 میلیون کودک سوری نیز در این کشور و کشورهای همسایه به کمک‌های انسانی نیاز دارند.

انتشار تصویر کودک زخمی سوری در آمبولانس موجی از احساسات همدردی را در سراسر جهان به وجود آورد. عمران چهار ساله که در حلب زخمی شده در حالی داخل آمبولانس نشسته که صورتش با خون و خاک پوشیده شده و به نظر می‌رسد در اثر انفجار حاصل از یک حمله هوایی در یان شهر زخمی شده است.

طبق گزارشی که یونیسف در مارس گذشته تحت عنوان "کودکان جایی ندارند" منتشر کرد، 7 / 3 میلیون کودک سوری از زمان آغاز درگیری‌ها در این کشور (در مارس 2011) متولد شده و در شرایط خشونت، ترس و آوارگی، بزرگ شده‌اند.

طبق گزارش یونیسف، جنگ در حال حاضر اثر خود را بر زندگی 4 / 8 میلیون کودک سوری گذاشته است.

طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه از سال 2011 بیش از 14 هزار و 700 کودک (تا هشتم اوت 2016) کشته شده‌اند که بیشترشان در بمباران‌ها جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ده‌ها کودک سوری نیز از گرسنگی و کمبود دارو در مناطق محاصره شده فوت شدند.

طبق اعلام یک سازمان غیر دولتی کودکان 35 درصد قربانیان جنگ در حلب را تشکیل می‌دهند.

طبق گزارش یونیسف نیمی از 60 هزار تنی که در سوریه تحت محاصره هستند را کودکان تشکیل می‌دهند. این سازمان در ماه مارس گزارش داد برخی از کودکان تحت محاصره در شهرهای مختلف سوریه برای بقا از برگ درختان و حیوانات تغذیه می‌کنند.

دیده‌بان حقوق بشر نیز از بازداشت 1433کودک طی سال‌های جنگ و درگیری در سوریه و آزادی تنها 436 تن از آنان خبر داد.

براساس گزارش یونیسف 1 / 2 میلیون کودک در داخل سوریه از مدرسه محروم هستند.

علاوه بر این بیش از 700 هزار کودک سوری نیز در کشورهای همسایه از آموزش محروم هستند این تعداد در کشورهای ترکیه و لبنان که مدارس مملو از دانش آموز بوده و از کمبود امکانات رنج می‌برند بیشتر است در این کشورها کودکان سوری مجبوربه کار کردن تکدی‌گری هستند.

جنگ سوریه در مجموع بیش از 290 هزار کشته و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها