کد خبر: 353331
تاریخ انتشار :

روحانی یا احمدی نژاد؛ کدامیک بیشتر به نیروهای مسلح اهمیت می دهند؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، دولت روحانی اولین دولتی است که همان روزهای رویکار آمدن، مخالفانش شروع به هجمه و اتهام افکنی علیه آن کردند. آنها که در مورد دولت نهم و دهم واژگان و جملات عجیب و فضایی به کار می بردند، از کینه شکست در انتخابات 92 تنها کلمه ای که در مورد این دولت استفاده می کردند، تخریب،تخریب و بازهم تخریب بود. اما حسن روحانی که مدت ها درلایه های قدرت این کشور حضور داشت،به خوبی می دانست با این روند چگونه باید کنار بیاید.

آستانه تحمل بالای شیخ دیپلمات سبب شد تا برخی برای مقاومت در برابر دولت، دست به فعالیت ها و سخن پراکنی هایی بزنند. برخی از ابتدای دولت از آنجایی که تاب و تحمل سخنان و رویکردهای متفاوت شخص حسن روحانی را نداشتند، برای تخریب وی به گونه ای جلوه دادند که او آمده است تا در این کولاک حمله های تروریستی و درگیری های منطقه ای، نیروهای نظامی ایران را تضعیف کند.

این جریان که بهانه دیگری برای تخریب چهره دولت در اذهان مردم امیدوار به اعتدال و تدبیر شیخ نداشتند، با استفاده از ترس ملت از خوناشامان داعشی، دولت را به کاهش بودجه دفاعی و نظامی متهم کردند. اتهامی که دیروز، رییس جمهور بر آن قلم بطلان کشید.

افزیش بودجه نظامی تا بیش از 2برابر

حسن روحانی که روز یکشنبه در آئین گرامیداشت روز ملی صنعت دفاعی، در میان مسئولان و بدنه وزارت دفاع سخن می گفت، با رد ادعاهای مطرح در زمینه کاهش بودجه دفاعی کشور تبیین کرد: دولت با همه سختی هایی که از لحاظ مالی و پولی در طول سال های گذشته داشت برای نیروهای مسلح کم نگذاشتیم و اعتبارات بنیه دفاعی سال 95 بیش از دو برابر سال 92 است. روحانی با بیان این که در سال گذشته بودجه دفاعی نزدیک دو برابر بوده و امسال بیش از دو برابر خواهد بود، افزود: این اقدام نشان می دهد دولت باهمه سختی ها، اولویت خود را نیروهای مسلح می داند و بنیه دفاعی را مورد توجه قرار می دهد و می داند توانمندی دفاعی یعنی چه. این روشنگری حسن روحانی در حالی صورت گرفت که رسانه های جریان مخالف دولت و شخص حسن روحانی در ادعاهای خود، نوشته بودند:بودجه این بخش کاهش یافته است!

در همین راستا، برخی نمایندگان مجلس نیز با تخریبگران همنوا شده و به این اظهارات دام زدند. برای مثال در هفته ای که گذشت، صداوسیما در برنامه تیتر یک خود با دعوت از برخی نمایندگان مجلس، بدون اینکه نماینده ای از طرف دولت دعوت کرده باشد، یک طرفه شروع به فضا سازی علیه دولت کردند.

حقیقت داستان چیست؟

ماجرا از این قرار است که دولت در تیرماه لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال 1395 کل‌کشور را با قید یک فوریت تقویم مجلس شورای اسلامی کرد و نمایندگان نیز با 142 رأی مثبت با یک فوریت این لایحه موافقت کردند. دولت در این لایحه پیشنهاد حذف بودجه 5 هزار میلیارد تومانی متعلق به نیروهای مسلح را مطرح کرده بود.

اما چرا همچین بودجه ای باید کم می شد؟! حقیقت اینجاست که در راستای دیپلماسی صحیح دولت یازدهم،وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر اساس طرح دعاوی در مراجع بین‌المللی و کشورهای خارجی مربوط به قراردادهای نظامی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و اختلافاتی که با یکی از کشورهای غربی داشت، مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون دلار در آن دعاوی به دست آورد و این مبلغ به جمهوری اسلامی ایران رسید.

در خواست مازاد بودجه!

حال در این میان برخی سعی داشتند در روزگاری که مشکلات اقتصادی به جان مردم افتاده و پروژه های ملی زمین گیر شده است، این پول مازاد بر بودجه افزایش یافته نیروهای مسلح را مجدد به حساب نیروهای مسلح بیفزایند که دولت نیز در برابر این اقدام ایستادگی کرده است. در همین زمینه، محمد دهقان از نزدیکان به جبهه پایداری و نماینده مجلس در اظهاراتی اعلام کرد:« آن زمان دولت یک ایرادی داشت و می‌گفت درست است که این پول متعلق به نیروهای مسلح است، اما این پول به داخل کشور آمده و ما آن را هزینه کردیم، ما گفتیم شما نباید پولی که متعلق به نیروهای مسلح است را هزینه می‌کردید، اعتبارات نیروهای مسلح متعلق به خود آنهاست و دولت نباید آن را هزینه می‌کرد، از طرفی ما اخبار و اطلاعاتی داشتیم که نشان می‌داد دولت این پول را هزینه نکرده است!»این مبلغ مازاد بر بودجه ای سالانه نیروهای مسلح بوده است و برخی رسانه سعی بر این داشتند تا با این حربه، به دولت ضربه وارد کنند.

اقتدار یک کشور بازیچه سیاسی نیست

این فضاسازی ها آنهم در بخش مهمی مانند عرصه دفاعی که دشمنان نظام چشم به آن دارند، تنها به چه منظور می تواند باشد؟!آیا این گونه اقدامات بازی در زمین دشمن نیست؟!اقتدار و قدرت نظامی در این روزگار از اهمیت بالایی برخوردار است و آنهایی که ادعای دلسوزی برای کشور را دارند نباید در این زمانه به گونه ای برخورد کنند که گویی دولت و نیروهای نظامی ایران با یکدیگر مشکل داشته و تلاش می شود که اقدار کشور را زیر سوال ببرند و همه باید بدانند که این مهم نباید دستخوش بازی های سیاسی واقع گیرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها