کد خبر: 353365
تاریخ انتشار :

رقابت روحانی و احمدی نژاد در اردوگاه اصولگرایی!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت‌‌السلام محمدزارع فومنی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با نامه نیوز در خصوص وضعیت وحدت اصولگرایان در مدت زمان باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنطور که به نظر می‌رسد بیشتر اصولگرایان برای سال 96 به سمت حمایت از حسن روحانی بروند و صحبت‌هایی هم که تاکنون انجام داده‌اند نشان می‌دهد کاندیدای ندارند.

انتخابات به دور دوم می‌رود

فومنی ادامه داد: برخی از طیف‌های اصولگرا اما به محمود احمدی‌نژاد رای خواهند داد و او را گزینه اصلی خود برای انتخابات می‌دانند.احتمالا اصولگرایان هیچ کاندیدای را معرفی نکنند و پیش بینی می‌کنم یک الی دو نفر ثبت نام می‌کنند و در نهایت انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.

حمایت اصولگرایان سنتی از روحانی

این فعال سیاسی با بیان اینکه اگر احمدی‌نژاد تایید صلاحیت شود با حسن روحانی به دور دوم می‌روند، تصریح کرد: اگر رقابت به دور دوم کشیده شود برنده شدن روحانی بسیار سخت خواهد شد، اما در کل معتقدم اصولگرایان گزینه‌ای را معرفی نخواهند کرد و اکثریت آن‌ها مانند آقای باهنر و موتلفه از حسن روحانی حمایت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از نامزدهای اصولگرا همیشه در صحنه حاضر بوده‌اند، خاطرنشان کرد:افرادی مانند قالیباف، جلیلی، رضایی همیشه پای کار بوده و در انتخابات حضور داشته‌اند و در نهایت با عدم رای آوری از گردونه رقابت خارج می‌شوند. اما در اصل رقابت میان دو نفر خواهد بود و احتمالا روحانی بتواند حمایت دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب را به دست بیاورد؛ اما در مورد احمدی نژاد باید گفت که بیشتر طبقه ضعیف از وی حمایت خواهند کرد و حمایتی از سمت گروه‌ها نخواهد داشت.

اختلافات ریشه اصولگرایان

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه اصولگرایان اختلافات ریشه‌ای دارند، تصریح کرد :بدون شک طیف جدید و رادیکال یعنی جبهه پایداری تفکراتی را دارند که طیف قدیمی و سنتی مانند موتلفه و جامعه مهندسین آن را نمی‌پسندند.به همین دلیل اختلافات شدیدی میان اصولگرایان و پایداری‌ها وجود دارد.

بازی قدرت و نیاز جریان ها

فومنی با تاکید بر اینکه جریان‌ها به حزب قدرت نگاه می‌کنند، گفت: جناحی که بتواند قدرت را به دست بگیرد به طبع آن می‌تواند مردم و طیف‌ها را هم در کنار خود داشته باشد.به هرحال جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب هر دو به دنبال قدرت هستند و می‌خواهند در قدرت باقی بمانند که امری طبیعی است.

روحانی، کابینه را خانه تکانی کند

این فعال سیاسی با بیان اینکه اگر روحانی در چندماهه باقی مانده نتواند خواسته‌های مردم خصوصا در زمینه اقتصاد را عملی کند، با مشکل مواجه می‌شود، خاطرنشان کرد:ما اصلاح‌طلبان نگرانیم، نگران اینکه نتواند رای قاطبه جامعه را بدست بیاورد و اگر رقیب جدی داشته باشد قطعا کار سختی را خواهد داشت. ما اصلاح طلبان باید به دولت یازدهم کمک کنیم و در مقابل روحانی هم باید یک خانه تکانی اساسی مانند تغییر وزرا را در نظر داشته باشد.

فومنی ادامه داد: قطعا اگر جریان اصلاحات ببیند رقبت مردم جامعه به روحانی کم شده است، احتمال دارد چهره جدیدی را معرفی کنند، اما باید دید نتیجه تعاملات به چه صورت پیش خواهد رفت و آیا ایشان شروط اصلاح‌طلبان را می‌پذیرد یا خیر.

وی با بیان اینکه یکی از این شروط تغییر برخی از وزرای کابینه است، گفت: تقسیم بندی‌ و صحبت‌های هم در خصوص شوراها انجام شده است که اصلاح‌طلبان مستقیما وارد موضوع شوراها شوند و از آن طرف از کاندیداتوری روحانی حمایت کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها