کد خبر: 353627
تاریخ انتشار :

روایت غروی از رابطه ناصحانه جامعه مدرسین با دولت /بنا بر تضعیف دولت مورد تایید رهبری نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله سیدمحمد غروی با اشاره به جنجال‌سازی منتقدان دولت بر سر نامه جامعه مدرسین به رییس‌جمهور، گفت: رابطه این دولت با روحانیت و مشخصا جامعه مدرسین در مقایسه با دولت گذشته بهتر است. بالاخره وزرا، مشاوران و معاونان رئیس جمهور خدمت مراجع می رسند و از کارهای خوبی که انجام دادند گزارش ‌می‌دهند، سوال هایی از آنها می شود و پاسخ می گویند.

وی افزود: در مجموع رابطه مناسبی بین دولت و مراجع برقرار است که البته می تواند بهتر از این هم باشد چون مراجع عظام دغدغه فرهنگی و معیشتی برای مردم دارند امیدواریم روابط بهتر باشد و دولت بتواند کار خودش را آن طور که انتظار است انجام دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نگاه رئیس جمهور به حوزه عملیه را مثبت خواند و یادآور شد: یادم نمی رود یک تعبیر خیلی سنگینی یکی از نزدیکان رئیس دولت سابق به کار برد و گفت «فلانی جز یک نفر اعتقادی به هیچ کدام از بزرگان ندارد» که مشاهده کردیم همان اعتقاد هم بعد از مدتی سست شد.

وی افزود: در واقع دولت سابق اصلا انگیزه جدی برای ارتباط با حوزه، علما و مراجع نداشت، حتی تفکراتی بعضی از دوستان رئیس جمهور گذشته داشتند که باعث می شد در آن دولت توجهی به مرجعیت نباشد ولی در دولت فعلی چنین وضعیتی وجود ندارد عوامل مختلفی دست به دست هم داد تا روابط بهبود پیدا کند. از جمله این رفت و آمدهای دولتمردان و طرح گزارش به مراجع و علما که موجب شده که روابط دو طرف نسبتا خوب باشد.

غروی درباره انتظار جامعه مدرسین از دولت یازدهم اظهار کرد: رابطه جامعه مدرسین با دولت می تواند بهتر از این باشد، البته گاهی برخی وزرا آمدند گزارش دادند مطالبی را مطرح کردند ولی بالاخره جامعه مدرسین گلایه هایی از آقای روحانی و برخی دولتمردان دارد.

وی نامه جامعه مدرسین به رئیس جمهور را محرمانه خواند و درباره سوءاستفاده ابزاری و جناحی برخی افراد و رسانه ها از این نامه محرمانه تأکید کرد: نباید این اتفاق بیفتد، هر چه به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نزدیک می شویم، جریانات سیاسی تلاش می کنند به این مباحث دامن بزنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توضیح داد: جامعه مدرسین در زمان های مختلف گاهی افرادی را برای صحبت با رئیس جمهور وقت می فرستاد یا نامه هایی می نوشت چون بنای جامعه مدرسین این نیست که خدای نکرده دولت مشروع نظام و مورد تأیید رهبری را تضعیف کند بنابراین وقتی بخواهد ناصحانه عمل کند نامه ای می نویسد و اشکالات مورد نظر را منعکس می کند. این بار هم همین طور بود. نامه ای برای رئیس جمهوری نوشت و فرستاد.

وی افزود: البته برای من خیلی روشن نیست که آقای رئیس جمهور باید به نامه جامعه مدرسین پاسخ دهد. در واقع نامه ای مشتمل بر یکسری انتقادها و نقدهایی به آقای روحانی نوشته شد، حالا اینکه مستلزم جواب است یا خیر برای من روشن نیست ولی لازم بود تجاوبی(تاثیرپذیری)صورت می گرفت.

غروی با یادآوری اوضاع متلاطم منطقه و کمین دشمنان برای ضربه زدن به ایران اظهار کرد: همواره باید وحدت و اتحاد داشته باشیم کاری نکنیم که این وحدت آسیب ببیند هر زمان وقت انتخابات رسید، مردم خودشان تصمیم می گیرند بنابراین نباید از هر موضوعی برای بازی های سیاسی و جناحی استفاده کرد.

وی افزود: نمی گویم انتقادی به دولت وارد نیست اما وقتی دولتی می خواهد کار کند، مشکلاتش هم زیاد است، تمام تلاش ها نیز انجام می شود تا امور کشور به جلو رود، مقداری هم پیشرفت حاصل شده و حتی مجریان در پاره ای موارد واقعا موفق بودند بنابراین شایسته نیست که کلا عملکرد دولت را منفی ببینیم بلکه باید بین موضوعات مختلف تفکیک قائل شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: رئیس جمهور، معاونان او و وزرا دارند تلاش می کنند ما هم باید کمک شان کنیم و اگر احیانا انتقادی داریم در فضای ناصحانه و به دور از بدبینی و انگیزه های غیر اخلاقی مطرح کنیم که موثر واقع شود.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها