کد خبر: 354119
تاریخ انتشار :

فراکسیون مستقل ادغام با ولایت را نپذیرفت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مهرداد لاهوتی‌بائوج با اشاره به برگزاری نشست صبح روز سه‌شنبه فراکسیون ولایت که با حضور برخی از اعضای هیات رییسه فراکسیون مستقل برگزار شد، گفت: شخصاً در این جلسه حضور نداشتم اما در نشستی که قرار بود روز دوشنبه برگزار کنیم که درنهایت به حدنصاب نرسید، هیچ‌کدام از اعضای فراکسیون مستقل همچون کاظم جلالی و غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی و دیگران حضور نداشتند.

فراکسیون مستقل ادغام با ولایت را نپذیرفت

او گفت: در نشست مشترک روز دوشنبه فراکسیون ولایت و مستقل با آقای لاریجانی صحبت‌هایی درخصوص ادغام این دو فراکسیون مطرح شد که اعضای فراکسیون مستقل این مسئله را نپذیرفتند.

ریاست لاریجانی در شورای‌عالی فراکسیون‌های مجلس در غیاب «امید»

سخنگوی فراکسیون مستقل همچنین با اشاره به پیشنهادی که پیش از این درباره تشکیل شورای‌عالی فراکسیون‌های مجلس ازسوی نایب‌رییس فراکسیون مستقل مطرح شده بود، یادآور شد: پس از آن‌که اعضای فراکسیون مستقل از پذیرش ادغام دو فراکسیون مستقل و ولایت خودداری کردند، قرار شد ۱۷ نفر از فراکسیون مستقل و ۱۷ نفر نیز از فراکسیون ولایت معرفی شوند و این شورای‌عالی تشکیل شود و این درحالی بود که فراکسیون امید حاضر به پذیرش این پیشنهاد و معرفی اعضای خود برای تشکیل شورای‌عالی فراکسیون‌های مجلس نشد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در نشست روز دوشنبه مباحثی درخصوص ریاست شورای‌عالی فراکسیون‌های مجلس مطرح شد که بنده به آقای لاریجانی گفتم، حتماً شما باید رییس این شورای‌عالی باشید و ایشان نیز گفتند که حتماً رییس خواهم بود.

فراکسیون ولایت درباره علت برگزاری جلسه اطلاع‌رسانی نکرده بود

او در پاسخ به سوال دیگری درباره این‌که خروج نایب‌رییس فراکسیون مستقل از نشست صبح روز سه‌شنبه فراکسیون ولایت، پس از کسب اطلاع از این‌که این نشست ارتباطی به شورای‌عالی فراکسیون‌ها ندارد، گفت: آقای جعفرزاده ابتدا فکر کرده‌بودند که این نشست صرفاً مربوط به انتخاب نامزدهای حضور در بین‌المجالس جهانی و مجمع مجالس آسیایی است. چراکه نگفته بودند این نشست مربوط به مجمع عمومی فراکسیون ولایت است و ایشان نیز پس از کسب اطلاع از این قضیه، جلسه را ترک کرده‌اند.

سخنگوی فراکسیون مستقل، اعلام کرد: از ما نیز برای حضور در این نشست دعوت شده‌بود اما چون می‌دانستیم این نشست مربوط به مجمع عمومی فراکسیون ولایت است، از حضور در آن خودداری کردیم اما آقای جعفرزاده متوجه این مسئله نشده بود.

تکذیب اظهارنظر دبیر مستقل توسط سخنگوی این فراکسیون

لاهوتی همچنین در واکنش به سوال دیگری درباره اظهارنظر عبدالرضا عزیزی، یکی دیگر از اعضای هیات رییسه فراکسیون مستقل مبنی بر این‌ که به دلیل عدم تصویب نهایی اساسنامه فراکسیون مستقل، قرار بر این است که تا زمان تعیین‌تکلیف این فراکسیون، اعضا در جلسه‌های ولایت نیز شرکت کنند، تصریح کرد که چنین قراری وجود ندارد.

این درحالی است که به‌گفته غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نایب‌رییس نخست و طراح و نویسنده اساسنامه فراکسیون مستقل، در یکی از ماده‌تبصره‌های اساسنامه این فراکسیون، عضویت نماینده در فراکسیون مستقل مشروط به این شده که اعضا صرفاً در جلسه‌های این فراکسیون حضور یافته و از حضور در دیگر فراکسیون‌های سیاسی مجلس خودداری کنند.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها