کد خبر: 354159
تاریخ انتشار :

دلواپسان کنسرت ها چرا نگران نابودی اقتصاد مشهد نیستند؟!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، ایران با برنامه و جدیت مشغول پیگیری جنایات رژیم سعودی در زمینه کشته شدن حاجیان ایرانی در منا و نیز تجاوز به نوجوانان کشورمان بود که ناگهان برخی با اقداماتی نامعقول و نسنجیده به خوبی در زمین عربستان بازی و نتیجه را به نفع این رژیم، عوض کردند. این اقدامات مدعیان دینمداری به حدی ناشایست و زننده بود که آیت الله خامنه ای،رهبرمعظم انقلاب در واکنش به این بی قانونی با بیان اینکه از این کار بدم آمد،فرمودند:«حمله به سفارت عربستان و انگلیس هر دو به کشور و اسلام ضرر زد!»

مدعیان انقلابی گری و دینمداری که بارها به بهانه های مختلف دست به این گونه فعالیت ها زده اند، در ادامه و هنگامی که توسط دستگاه های قضایی و امنیتی بازداشت شدند، ابراز پشیمانی و حتی برائت کردند. یکی از آنها نیز که گفته می شد از چهره های اصلی این اقدام خلاف قانون و به تبع آن خلاف شرع است،گفته بود:« احساس کردم برای دادخواهی مردم غزه که عموما شیعه هستند اعتراضی باید انجام شود.»همگان به خاطر دارند که این اقدام شنیع نه تنها در تهران بلکه در کنسولگری عربستان در مشهد نیز اتفاق افتاد و مدعیان دینمداری برای ضربه زدن به اسلام کشور با یکدیگر رقابت می کردند. حال امروز گوشه ای از ضربه ای که این اتفاق به کشور زد را می توان در زمینه اقتصادی و ضعف مدیریت گردشگران مشهد مشاهده کرد.

در این شرایط مسئله مهمی که باید به آن توجه کرد خبری است که رئیس اتحادیه هتلداران مشهد در این اواخر به ایلنا داده است. محمد قانعی گفته است، علاوه بر کاهش زائرین، مدت اقامت و قدرت خرید نیز کاهش شدیدی داشته و همین مسئله باعث رکود در تمامی حوزه‌های تجاری و اقتصادی استان شده است.

قانعی تصریح کرد: در مشهد قیمت هتل‌ها 30 درصد از سایر شهرهای کشور ارزان‌تر است و اکنون نیز که فصل مسافرت است باز هم برخی از مراکز اقامتی ما تا 50 درصد تخفیف به مشتریان دادند تا بلکه بتوانند با جذب مسافر، هزینه‌های خود را پوشش دهند. وی با اشاره به مسافران خارجی گفت: تا قبل از خراب شدن رابطه ما با کشورهای حوزه خلیج فارس، شهر مشهد سالانه پذیرای بیش از یک و نیم میلیون مسافر عربی بود. به طوری که تاجران بحرینی و سعودی بیش از 10 هتل 4 و 5 ستاره را به صورت سالیانه اجاره کرده بودند. از طرف دیگر مدت اقامت این مسافران همگی بیش از یک هفته بود و همین امر سبب گردش بالای نقدینگی در شهر می‌شد. حمله به کنسولگری عربستان در مشهد و سفارت این کشور در تهران سبب شد که به فعالیت گردشگری و اقتصادی در مشهد شوک وارد شود.

قانعی ادامه داد: علاوه بر کاهش 80 درصدی زائران خارجی در این مدت ما شاهد کاهش 20 درصدی زائران ایرانی بوده‌ایم که همین امر سبب شده اشتغال در این شهر به میزان 50 درصد کاهش پیدا کند.

در حالی که مسئولان این استان تنها دغدغه شان مسائل شبه فرهنگی و در اصل موضوعات سیاسی برخی جریان های خاص است، صنعت گردشگری و هتلداری که می تواند بزرگترین خدمت را به اقتصاد کشور کند توسط برخورد نامناسب این جریان با مشکلات فراوانی مواجه شده است.

ضروری است به این موضوع اشاره کرد که صنعت گردشگری و به ویژه هتلداری یکی از راه های اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است. پس چرا برای بهبود این وضعیت که ارتباط مستقیم با بهبود شرایط اقتصادی مردم حریم حرم دارد، تلاشی نمی کنید. چرا جلوی آن اقدامات زننده جماعتی دلواپس را نگرفتید؟!

بدون شک اقدامات مغایر با قانون رسمی کشور همواره ضربات جبران ناپذیری را به کشور میزند و برای همین بود که امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب در مقابل برخی قانون شکنی ها با اقتدار تمام فرمودند:« غلط مي‌كني قانون را قبول نداري! قانون تو را قبول ندارد.» استفاده موضعی از قانون توسط برخی مدعیان همواره مشکلات فراوانی را برای کشور ایجاد کرده است که دلسوزان واقعی کشور باید در برابر آنها به موقع ایستادگی کنند، حال چه این اقدامات هجوم به یک سفارت باشد یا تعطیلی غیر قانونی یک کنسرت!

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها