کد خبر: 355871
تاریخ انتشار :

ترامپ به مکزیک می‌رود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در توییتر خود نوشت که در جریان دیدارش با انریکه پنانیه‌تو، رییس جمهوری مکزیک به دنبال "پیشرفت و دستیابی به موفقیت" است.

دفتر ریاست جمهوری مکزیک نیز سفر ترامپ را به این کشور تایید و اعلام کرد که این دو به صورت غیرعلنی دیدار خواهند داشت.

این سفر غیرمنتظره در حالی صورت می‌گیرد که ترامپ قصد دارد تا درباره موضع خود در قبال مهاجرت سخنرانی کند؛ موضوعی که همواره محل بحث و جدل میان احزاب سیاسی در آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2016 است.

ترامپ در مصاحبه اخیر خود با حامیان هیسپانیک (لاتین‌تبار) خود به این مساله اشاره کرده بود که آماده تغییر در موضع و رویکرد افراطی خود درباره مهاجرت است.

رییس جمهوری مکزیک نیز از موضع ترامپ درباره مهاجرت انتقادهای بسیاری کرده و به ویژه تاکید جمهوری خواهان را درباره ساخت یک دیوار مرزی با هزینه مکزیک به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

سفر ترامپ به مکزیک دومین سفر وی به یک کشور خارجی از زمان آغاز کمپین انتخاباتی محسوب می‌شود. وی اوایل تابستان سال جاری میلادی به اسکاتلند سفر کرده بود تا در مراسم گشایش مجدد یکی از مجموعه‌های گلف خود در این کشور حضور یابد اما با رهبران سیاسی انگلیس دیداری نداشت.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها