کد خبر: 356982
تاریخ انتشار :

تاکید سران کشورهای گروه ۲۰ بر مقابله با تروریسم و فساد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پیش‌نویس متن بیانیه‌ پایانی این نشست آمده است: ما بر همبستگی و عزم خود در مبارزه با انواع مختلف تروریسم در هر جای جهان تاکید می‌کنیم. ما با تمامی منابع، تکنیک‌ها و کانال‌های تامین مالی تروریست‌ها از جمله مالیات اجباری، قاچاق منابع طبیعی، دزدیدن و اختلاس دارایی‌های بانکی، تاراج دارایی‌های فرهنگی، کمک‌های خارجی و آدم ربایی مقابله خواهیم کرد.

در ادامه متن پیش‌نویس آمده است: در مقابله و مبارزه با تروریسم ما متعهد به تشریک اطلاعات، مسدود کردن اموال تروریست‌ها و کیفری کردن فعالیت‌های تروریستی هستیم.

نشست سران گروه ۲۰ که از روز گذشته (یکشنبه) آغاز به کار کرد تا پایان امروز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

علاوه بر این در ادامه این بیانیه، سران این کشورها همگی بر تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر بی‌ثباتی اقتصادی جهان تاکید اما ابراز امیدواری کردند که این کشور به شریک و متحدی نزدیک برای اتحادیه اروپا تبدیل شود.

در بیانیه پایانی نشست سال ۲۰۱۶ کشورهای گروه ۲۰ در این باره آمده است: نتیجه رفراندوم عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا به بی‌ثباتی اقتصاد جهانی می‌افزاید. کشورهای گروه ۲۰ به خوبی برای رسیدگی به تاثیرات احتمالی مالی و اقتصادی بریگزیت آماده هستند. ما امیدواریم در آینده انگلیس به شریکی نزدیک برای اتحادیه اروپا تبدیل شود.

در این بیانیه همچنین از ابتکار عمل چین در ایجاد مرکز تحقیقاتی به منظور مقابله با فساد استقبال شده است.

در پیش‌نویس این بیانیه که در اختیار خبرگزاری اسپوتنیک قرار گرفته، کشورهای گروه ۲۰ از ایجاد مرکز تحقیقات همکاری‌های بین‌المللی درباره فساد و بازیابی سرمایه استقبال و بر ضرورت فعالیت این مرکز براساس قواعد بین‌المللی تاکید کردند.

در بخش دیگری از این بیانیه پایانی سران این کشورها برای تعمیق هماهنگی‌ها در سیاست‌های پولی، آماری و ساختاری توافق کردند.

براساس این بند از بیانیه کشورها برای بهبود هماهنگی بین سیاست‌های اقتصادی، کاری، اشتغال و اجتماعی تلاش می‌کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها