کد خبر: 356989
تاریخ انتشار :

دلیل اصلی چشم پوشی از پرونده بنیاد شهید!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس نهم در گفت‌وگو با نامه نیوز در خصوص سرانجام پیگیری‌های طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گفت:در مجلس نهم طرح تحقیق و تفحص انجام شد و نمایندگان کمیسیون این طرح را پیگیری می‌کردند و گزارشاتی هم تنظیم شد. اما آنچیزی که من به یاد دارم به واسطه افرادی که تحقیق از آن‌ها صورت گرفته بود بعضا فرصت پاسخگویی و دفاع از خود را پیدا نکردند ، بارها تقاضای رسیدگی به این موضوع را دادند که فرصتی به آنها داده‌ شوند تا بتوانند در کمیسیون پاسخ گو باشند.

ناهماهنگی در مجلس نهم

بیرانوند با بیان اینکه یک همگرایی در میان اعضای کمیسیون برای تهیه گزارش و به سرانجام رساندن آن ایجاد نشد، گفت: گزارش اما در کمیسیون آماده شد و خواهان این بودیم تا افرادی که مورد اتهام بودند بر اساس قانون بیایند و توضیحاتی را ارائه دهند ولی نشد و کار در همان مرحله کمیسیون باقی ماند.

حساب بنیاد از سازمان های اقتصادی جداست

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: اگر این طرح می‌خواهد در مجلس جدید پیگیری شود باید دوباره تمامی مراحل از اول طی شود؛ این موضوع در مجلس نهم بوده است و طبق آن‌چیزی که می‌دانم باید در همان مجلس به سرانجام می‌رسید.

بیرانوند با تاکید بر اینکه بنیاد شهید یک مجموعه بسیار بزرگ است، تصریح کرد:بنیاد، خدمات متنوعی دارد و با زحمات فراوانی که در بحث کمک و نگهداری از خانواده شهدا، درمان جانبازان، اشتغال و آموزش فرزندان شهدا را نباید با سازمان‌های اقتصادی که مرتبط با بنیاد شهید است، یکی کنیم.اگر می‌خواهند در مورد خدمات و بهداشت تحقیق و تفحص کنند باید از سازمان اقتصادی سازمان تفکیک شوند .

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه تهیه گزارش با آماده سازی نهایی آن متفاوت است، خاطرنشان کرد:گزارش تهیه شد و در کمیسیون قرائت شد اما یک قدم مانده به آخر متوقف شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها