کد خبر: 357204
تاریخ انتشار :

نگاهی به عناوین مهم روزنامه‌های صبح سه‌شنبه؛

می‌خواهند بین هاشمی و رهبری اختلاف بیندازند/ احیای سیاست منسوخ احمدی‌نژادی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، روزنامه های صبح امروز مهم ترین مسائل روز کشور را مورد بررسی قرار داده اند. روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود در مطلبی با عنوان اتاق فکری برای مدیریت روند تسلیم ایران و ادغام آن در سیستم جهانی، به شدت فعال است می‌نویسد: اگر کسی گمان کند، مفاهیمی مثل قدرت، اقتدار، تهدید و آسیب نظامی- امنیتی به نسبت 20 سال یا 40 سال پیش تفاوت بنیادی کرده‌اند و اینک جهان ما، جهان دیگری شده است. کافی است در همین دوره ده ساله به اطراف خویش نگاه بیندازد تا دریابد اگر چه مفاهیمی که گفته شد، جلوه‌های جدیدی هم پیدا کرده‌اند اما در عین حال هنوز مهم‌ترین و رایج‌ترین جلوه‌های آن، همان جلوه‌های قدیمی و به قول اهل فن، کلاسیک است.
روزنامه آرمان در مصاحبه‌ای به عملکرد دولت گذشته نسبت به حوزه زنان اشاره کرده است و با تیتر دولت احمدی‌نژاد رویکرد شفاف و درستی به حوزه زنان نداشت نوشت: دوره فعاليت زنان در دولت اصلاحات صرف نظر از اينكه من مسئوليت بخش كوچكي از آن را بر عهده داشتم، از درخشان‌ترين دوره‌هاي فعاليت و مشاركت زنان بود. اگر بخواهم به اجمال بگويم و در ضمن چيزي را از قلم نيندازم، مي‌توان فعاليت‌هاي مركز امور مشاركت زنان را در سه محور اصلي بيان كرد. نخست در جهت ايجاد ساختارها و نهادسازي‌ها كه در آن دوره تشكيلات دولتي و غيردولتي امور زنان قوت گرفت. در درجه اول «دفتر امور زنان» به «مركز امور مشاركت زنان» تغيير نام داد و اين مساله در سطح تغييرنام باقي نماند بلكه به سطح تشكيلاتي ارتقا يافت و پست‌هاي سازماني سه برابر شد، و به تبع آن بودجه مركز ۳۶۰ برابر شد. آرمان همچنین در گزارشی دیگر به سخنان رسول منتجب نیا اشاره می‌کند و با تیتر داشتن کاندیدای مستقل را تأیید نمی‌کنم می‌نویسد:ديروز شدت گرفتن انتشار اظهاراتي به نقل از رسول منتجب نيا سبب شد تا حزب اعتماد ملي بيانيه‌اي صادر و در آن بياورد:‌«خبري ساختگي در فضاي رسانه‌اي منتشر شده است که حجت الاسلام رسول منتجب نيا قائم مقام محترم حزب اعتماد ملي گفته است اصلاح‌طلبان نبايد مجددا فريب روحاني را بخورند و سال آينده بايد كانديدايي اصلاح‌طلب براي رياست‌جمهوري به مردم معرفي شود و... . لذا بدينوسيله اعلام مي‌نمايد خبري كه به ايشان نسبت داده شده از اساس دروغ است و حزب اعتماد ملي همچنان‌ كه در سال ۹۲ به‌طور همه‌جانبه از برنامه‌هاي دولت و شخص دكتر روحاني حمايت كرده است، در سال ۹۶ نيز از دكتر روحاني حمايت خواهد كرد.
اعتماد با اشاره به سخنان سیدمهدی‌طباطبایی در مطلبی می‌خواهند بین هاشمی و رهبری اختلاف بیندازند نوشت:دشمن مي‌خواهد بين هاشمي و حضرت آقا اختلاف بيندازد. به نظرم من هر دو نظام را مي‌خواهند؛ اما مردم بد مي‌فهمند، البته نه مردم بلكه چند نفر كودكانه مي‌فهمند و عمل مي‌كنند؛ پارچه خيس را اگر بخواهيم آبش را بگيريم، بايد يكي به چپ و ديگري به راست بچرخاند.
شرق در گزارشی با عنوان احیای سیاست منسوخ احمدی‌نژادی نوشت: رئیس کنفدراسیون صادرات ایران هم با بیان اینکه این مصوبه از دوم شهریور ٩٥ برای جلوگیری از فرار مالیاتی و سوءاستفاده از کارت‌های یک‌بارمصرف ابلاغ و اجرا شد، می‌گوید: این‌گونه تغییر قوانین و ابلاغ بخش‌نامه، یکی از نکات منفی و موانع اساسی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی است. می‌گویند در کشور شما هر روز یک قانون و دستورالعمل جدید وضع می‌شود که بر تولید و سرمایه‌گذاری تأثیر منفی می‌گذارد و عملا امکان برنامه‌ریزی را از فعال اقتصادی سلب می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها