کد خبر: 357214
تاریخ انتشار :

دیدار انصارالله با فرستاده سازمان ملل

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن شب گذشته با هیئت صنعا در مسقط دیدار کرد اما این دیدار نتایج قابل توجهی نداشت.

این دیدار در حالی صورت گرفت که هیئت صنعا چند بار دیدار با فرستاده سازمان ملل در مسقط را رد و تأکید کرده بود که تنها در صنعا با وی دیدار خواهد کرد.

در این دیدار الشیخ احمد دیدگاه خود را براساس طرح جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای حل و فصل بحران یمن ارائه کرد. این طرح شامل تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت انصارالله و عقب‌نشینی آن‌ها از صنعا و بقیه شهرها و تحویل سلاح‌های سنگین خود است.

هیئت صنعا در این دیدار خواهان لغو ممنوعیت پروازها در فرودگاه صنعا شد تا بتواند قبل از عید قربان برای بررسی این دیدگاه با رهبران خود به یمن بازگردد.

به گفته منابع، هیئت صنعا موافقت خود را با حضور در دور بعدی مذاکرات صلح اعلام نکرد. قرار بود دور بعدی مذاکرات صلح یمن امروز (سه‌شنبه) یک ماه بعد از پایان مذاکرات کویت آغاز شود اما تشدید درگیری‌ها و اختلافات میان دو طرف برگزاری این مذاکرات در موعد مشخص شده را تهدید می‌کند.

به گفته منابع، همچنان بحث و جدال بر سر چگونگی اجرای طرح کری وجود دارد. هیئت صنعا خواهان اجرای همزمان این طرح است اما الشیخ احمد بر اجرای مرحله‌ای این طرح تأکید دارد. قرار است الشیخ احمد امروز برای دیدار با هیئت دولت مستعفی یمن به ریاض برود.

منبع: ارم نیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها