کد خبر: 359031
تاریخ انتشار :

ریاست‌ جمهوری در ترکمنستان 7 ساله شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، اعضای مجلس مصلحتی ریش‌سفیدان ترکمنستان، اصلاحیه قانون اساسی این کشور را با اکثر آرا تصویب و به امضاء «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس‌جمهور ترکمنستان رساند.

طبق این گزارش، تمدید مهلت ریاست جمهوری از 5 سال فعلی به 7 سال، حذف محدودیت سنی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و تعیین سن مجاز از 40 سال تا 70 سال برای نامزدهای ریاست جمهوری، تعیین نماینده تام‌الاختیار در امور حقوق‌بشری، تأکید مجدد بر اصل بی‌طرفی، در نظر گرفتن منافع و حمایت از بخش خصوصی و فعالان حقوق بشر و قوانین مربوط به نامزدها و انتخابات ریاست جمهوری از مهمترین اصلاحات و تغییرات شاخص در قانون اساسی جدید ترکمنستان است که آخرین بار در سپتامبر ماه سال 2008 میلادی اصلاح شده بود.

این گزارش افزود: در جریان اجلاس امروز شورای مصلحتی ریش‌سفیدان ترکمنستان، همچنین تعدادی از ریش‌سفیدان و بانوان نمونه این کشور به پاس خدمات اجتماعی و فردی آنها در راستای رشد و توسعه کشور مورد تجلیل قرار گرفته و به برخی از آنها مدال‌ افتخار اعطا گردید.

بر اساس این گزارش، چند از نمایندگان ریش‌سفیدان استان‌های پنجگانه و شهر عشق‌آباد نیز طی سخنانی در این نشست، رضایت خاطر و ادامه حمایت‌های خود از سیاست‌های داخلی و خارجی دولت بردی‌محمداف را اعلام کردند.

رئیس‌جمهور ترکمنستان نیز در این اجلاس طی سخنانی گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آتی دولت خود در زمینه توسعه همه‌جانبه در این کشور و نیز ابعاد مختلف سیاست خارجی و داخلی را ارائه و تأکید کرد: اصلاح قانون اساسی این کشور در واقع اقتضاء شرایط معاصر می‌باشد که مسئولیت‌ها و وظایف جدیدی را برای دولت‌مردان ایجاد می‌کند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها