کد خبر: 359146
تاریخ انتشار :

امام جمعه قم:خوش خیال‌اند، گمان می‌کنند اگر ما با کدخدای عالم کنار بیاییم، زندگی‌مان آباد می شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه‌(س) با بیان اینکه غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و غرب در مذاکرات ثابت شد، گفت: برخی خوش خیال‌اند و گمان می‌کنند با کدخدای عالم کنار بیاییم، زندگی‌مان آباد و مشکلاتمان حل می‌شود.
آیت‌الله سید محمد سعیدی در درس تفسیر خود با اشاره به شأن نزول آیه نخست سوره مبارکه ممتحنه اظهار داشت: شأن نزول بهانه‌ای برای نزول آیات قرآن است که خداوند در پرتوی آن، احکام و مطالب کلی را بیان می‌دارد تا برای تاریخ همیشگی انسان‌ها راهگشا باشد.
وی افزود: یکی از اصحاب پیامبر(ص) که از کفار بود، مسلمان شد و حتی در جنگ بدر همراه با پیامبر(ص) شرکت کرد، ولی خانواده وی در مکه مانده بودند. کفار از همسر او خواستند که درباره نیت مسلمانان نسبت به حمله به مکه از شوهر خود مسئله را جویا شود که این صحابه پیامبر(ص) نیز در پاسخ به نامه همسر خود، حمله مسلمانان به مکه را اعلام و طی نامه‌ای این راز مسلمانان را برای همسرش ارسال کرد. به خواست الهی پیامر(ص) نسبت به این توطئه کفار آگاه شد و جلوی این کار گرفته شد.
آیت‌الله سعیدی افزود: این حرکت بد صحابه پیامبر(ص) سبب شد که خداوند این آیه را بر پیامبر نازل کرده و اصلی کلی را در پیش روی مسلمانان قرار دهد تا گرفتار انحراف و نابودی نشوند.
وی با بیان اینکه در این اتفاق، آیه نخست سوره مبارکه ممتحنه نازل شد، گفت: یکی از مسائلی که امروزه با آن مواجه هستیم، مذاکرات با آمریکا و کشورهای غربی است. هر کسی با نگاهی به این مذاکرات نگاه می‌کند، ولی نظر مقام معظم رهبری این بود که این کشورها قابل اعتماد نیستند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه‌(س) افزود: موافقت رهبر معظم انقلاب با ادامه مذاکرات به این دلیل نبود که آن‌ها را بشناسد، بلکه ایشان نسبت به آن‌ها شناخت کاملی دارند و می‌دانند که آن‌ها با دین، عقاید، پیامبر، قرآن و همه باورهای ما دشمن هستند، ایشان خواستند این مسئله برای همگان روشن شود.
وی ادامه داد: کسانی هستند که خوش خیال‌اند و گمان می‌کنند که اگر ما با کدخدای عالم کنار بیاییم، زندگی‌مان آباد و مشکلاتمان حل می‌شود؛ عده‌ای هم در این میان نسبت به دشمنی و خباثت آمریکا و غرب اطلاع کامل دارند، ولی می‌گویند که امروزه با توجه به مشکلات گسترده و وجود تحریم‌ها، چاره‌ای نداریم جز این که با آن‌ها مذاکره کنیم.
آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: یکی از درس‌های اخلاق سیاسی، این است که برخورد ما با کسانی که نظری را مطرح می‌کنند، این باشد که منشأ آن تفکر از کجاست؟ اگر منشأ تفکری بی‌اعتمادی به خدا و وعده‌های الهی و اعتماد به دشمنان باشد، تا جایی که به وعده‌های الهی، کمتر از وعده‌های آمریکایی‌ها اعتماد می‌کنند، این اشتباه و خطرناک است.
منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها