کد خبر: 359582
تاریخ انتشار :

صالحی: ایران آماده تبادل تجربیات هسته‌ای با کشورهای منطقه است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نشست سالانه سازمان جهانی هسته‌ای گفت: ایران برای برنامه‌های انرژی بلند مدت برای تولید برق به صرفه و پاک، اهمیت زیادی قائل است.

صالحی افزود: فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران شامل توسعه بیش‌تر چرخه کامل سوخت هسته‌ای، از استخراج در معدن تا غنی‌سازی اورانیوم، تولید سوخت و نگهداری ایمن سوخت هسته‌ای مصرف شده، مدیریت پسماندهای پرتوزا و ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید است.

او افزود: مایل هستیم بار دیگر بر آمادگی ایران برای تبادل تجربیات ارزشمند و انباشته شده هسته‌ای‌مان با کشورهای خلیج‌فارس از طریق یک گروه ارتباطی تاکید کنیم.

به گفته صالحی از معاهده برجام می‌توان به عنوان الگویی در حل و فصل مشکلات پیچیده منطقه‌ای و جهانی استفاده کرد.

او تاکید کرد: حفظ تمامیت برجام بر عهده جامعه جهانی است و از همه طرف‌ها می‌خواهم تا به تعهدات خود پایبند باشند.

صالحی افزود: استراتژی هسته‌ای ایران تمرکز بر توسعه راکتورهای هسته‌ای کوچک (SMR) خواهد بود و در این مسیر ایران پس از انجام بررسی‌های لازم از همکاری با کشورهای مختلف همکاری می‌کند.

ایران هم اکنون دارای یک راکتور هسته‌ای 1000 مگاواتی در نیروگاه بوشهر است که با توجه به افزایش 6 درصدی تقاضای انرژی در هر سال قرار است چند راکتور دیگر نیز در این نیروگاه ساخته شود.

ایران و روسیه در نوامبر 2014 قرارداد ساخت واحد 2 و 3 نیروگاه هسته‌ای بوشهر را امضا کردند و هفته گذشته مراسم کلنگ‌زنی آغاز ساخت واحد دوم این نیروگاه برگزار شد.

به گفته روس اتم قرار است راکتور 2 نیروگاه هسته‌ای بوشهر در مدت 10 سال و با هزینه‌ای حدود 10 میلیارد دلار ساخته شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها