کد خبر: 359969
تاریخ انتشار :

شورای همکاری خلیج فارس:ایران با سیاسی‌کردن حج به دنبال توهین به عربستان است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از شبکه العالم، وزیران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز یک‌شنبه در مقر نمایندگی عربستان در نیویورک به منظور هماهنگی قبل از آغاز کار مجمع عمومی سازمان ملل نشستی را برگزار کردند.

فعالیت‌های مجمع عمومی سازمان ملل روز سه‌شنبه آغاز می‌شود.

وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان نشست خود با صدور بیانیه‌ای، مدعی شدند که ایران در حال سیاسی کردن فریضه حج و "سوء استفاده از آن برای توهین به عربستان است."

آن‌ها هم‌چنین از ناکامی گروه بین‌المللی حمایت از سوریه، در رسیدن به توافق دربارۀ از سرگیری مذاکرات، اظهار تأسف کردند.

این گروه قرار است روز سه‌شنبه در نیویورک نشستی را به دعوت عربستان و با مشارکت قطر، ترکیه، فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا برگزار کند.

علاوه‌ بر این، وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری در ادامه بیانیه خصمانه خود بر تصمیم پیشین این شورا درخصوص تروریستی دانستن مقاومت لبنان و همه گروه‌های وابسته به آن، تأکید کردند.

آنها از اقدام دبیرکل سازمان ملل در حذف نام ائتلاف سعودی از لیست سیاه قاتلان کودکان یمن نیز قدردانی کردند.

در ادامه این بیانیه، از اقدام کنگره آمریکا در تصویب قانونی تحت عنوان عدالت علیه حامیان تروریسم، انتقاد و این اقدام کنگره برخلاف قوانین بین‌المللی دانسته شده است.

این قانون به خانواده‌ها و بازماندگان قربانیان حادثه 11 سپتامبر اجازه می‌دهد از عربستان به دلیل دست داشتن در این حمله شکایت کنند.

انتشار بیانیه یک‌جانبه و مضحکانه در حمایت بی‌چون و چرا از عربستان و اقدامات ایران کشور در منطقه در حالی انجام می‌شود که حملات نظامی این کشور در یمن هر روز به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از زنان و کودکان بی‌دفاع می‌شود و این کشور بی‌توجه به موازین و مقررات حقوق بشری و درخواست مجامع بین‌المللی برای توقف این حملات به اقدامات وحشیانه خود ادامه می‌دهد.

عربستان سال‌هاست به خاطر ترس از شورش‌های داخلی و نیز منطقه‌ای اقدامات فرافکنانه‌ نظامی و سیاسی را علیه کشورهای مختلف به ویژه‌ همسایگان خود از جمله یمن در پیش گرفته است.

عربستان امروز بعد از یک دهه به عنوان مقصر حوادث 11 سپتامبر نزد افکار عمومی آمریکا به حساب می‌آید و رسانه‌های گروهی آمریکا به شدت نسبت به همکاری دولت آمریکا با ریاض در هفته‌های اخیر انتقاداتی را مطرح کرده‌اند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها