کد خبر: 360865
تاریخ انتشار :

سفیر کره جنوبی در تهران: مشکل مبادلات بانکی حل خواهد شد/ نوبت آقای ظریف است به کره سفر کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، کیم سئونگ هو در یک نشست خبری با تشریح مناسبات دو کشور بعد از سفر رییس جمهور کره به ایران گفت: بعد از این سفر واردات نفت کره از ایران دو برابر شد ولی روابط دو کشور باید چند جانبه باشد و صرفا به حوزه های تجارت و ساخت و ساز محدود نشود.

کیم سئونگ هو در این نشست که به مناسبت برگزاری مراسم فرهنگی سفارت کره برگزار شده بود در پاسخ به خبرنگار ایرنا به گسترش روابط اقتصادی دو کشور اشاره کرد و گفت: دو بانک کره ای برای تسهیل روابط اقتصادی شعبه ای در ایران تاسیس می کنند. علاوه بر این بزرگترین شرکت کره در حوزه برق نمایندگی خود را در ایران تاسیس کرد. **مشکل مبادلات بانکی حل خواهد شد وی خاطرنشان کرد:شعبه های دو بانک کره ای در تهران کوچک هستند و نمی توانند مشکلات ایجاد شده برای مبادلات بانکی دو طرف را حل کنند. شرکت های کره ای هم از این بابت رنج می برند و بیشتر به دنبال این هستند مبادلات از طریق بانک های بزرگ اروپایی و به یورو انجام شود. کیم سئونگ هو اضافه کرد:با این حال هم ایران و هم کره باید بر گشایش مبادلات بانکی از سوی بانک های بزرگ اروپایی پافشاری کنند.اما همه اینها مانعی بر روابط دوکشور نیست؛ صرفا یک مشکل است که حل خواهد شد. وی همچنین گفت:بیمه نامه های پزشکی هم جنبه جدیدی در روابط دو کشور است که باید بیشتر روی آن کار شود. به گفته این دیپلمات کره ای فارغ التحصیلان دپارتمان زبان فارسی کره جنوبی در گذشته مشکلاتی در پیدا کردن کار داشتند اما در حاضر هیچ کدام برای پیدا کردن شغل مشکلی ندارند.

**نوبت آقای ظریف است به کره جنوبی سفر کند سفیر کره جنوبی در تهران در خصوص تبادل هیات های سیاسی گفت: وزیر خارجه کره جنوبی به تهران سفر کرده است و اکنون نوبت آقای ظریف است که به کره سفر کند. کیم سئونگ هو اضافه کرد:علاوه بر این دعوتنامه هایی برای سخنگوی وزارت امور خارجه و وزیر بهداشت ایران برای سفر به کره ارسال شده است. وی با اشاره به سفر محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان به کره در روزهای گذشته گفت: حجم روابط صنعتی دو کشور به قدری گسترده است که نمی توان از آنها نام برد.

**مشارکت کره ای ها در راه آهن اصفهان-اهواز سفیر کره جنوبی در تهران افزود:تا زمانی که روابط تجاری شرکت ها و دولت ها نهایی نشود نمی توان اطلاعات آن را ارائه کرد.در حال حاضر می توان اعلام کرد که یک سد بزرگ در جنوب ایران توسط شرکت های کره ای ساخته می شود.علاوه بر این راه آهن اصفهان-اهواز هم با مشارکت شرکت های کره ای احداث می شود. کیم سئونگ هو همچنین درباره تسهیلات دریافت ویزای کره گفت:برای گرفتن ویزای کره جنوبی مشکلی وجود ندارد اگر قبل از ظهر اقدام کنید بعد از ظهر ویزای کره را دریافت می کنید.

** اجرای 17 برنامه فرهنگی کره جنوبی در تهران سفیر کره جنوبی در تهران در بخش دیگر از اظهارات خود به برنامه های فرهنگی سفارت کره در پاییز اشاره کرد و گفت: سفارت هر کشوری یک موسسه سیاسی است ولی امسال دولت کره تاکید دارد که همکاری های فرهنگی دو کشور توسعه یابد. به همین منظور زمانی که رییس جمهور پارک برای نخستین بار به ایران آمدند مقرر شد برنامه هایی در این خصوص ترتیب داده شود. در همین راستا اوایل جولای امسال یک گروه موسیقی از کره در برج میلاد برنامه اجرا می کند. به گفته سفیر کره جنوبی در تهران، 30 سپتامبر هم قرار است معاون وزیر فرهنگ، ورزش و جهانگردی کره جنوبی به منظور شرکت در برنامه های فرهنگی کره جنوبی همراه با هیات بزرگی به تهران سفر کند. وی با بیان اینکه در ماه اکتبر بیش از 17 برنامه فرهنگی و اموزشی توسط سفارت کره در تهران برگزار می شود ، افزود: این برنامه ها نشان دهنده اهتمام دولت کره برای مناسبات گسترده و پایداردو کشور است. کیم سئونگ هو اضافه کرد: در گذشته عمده تمرکز ما در حوزه تجاری و اقتصادی بود ، اما علاقمند هستیم سرمایه های مشترک فرهنگی را هم به اشتراک بگذاریم و روابط دو کشور را پایدار کنیم و برای دستیابی به این هدف باید همدیگر را بیشتر بشناسیم. سفیر کره در تهران در ادامه درخصوص برنامه های سفارت کره در تهران گفت: نمایشگاه نقاشی مدرن کره از ششم تا یازدهم مهر ماه(27 سپتامبر تا 2 اکتبر) در برج میلاد برگزار می شود .علاوه بر این شب موسیقی کره ای نهم مهر ماه(30 سپتامبر) در تالار وحدت برگزار خواهد شد. وی اجرای مشترک نقالی ایرانی و موسیقی درام کره را از دیگر برنامه های آتی فرهنگی سفارت کره در تهران ذکر کرد و گفت: روزهای 10 و 11 مهر (1 و 2 اکتبر) این برنامه در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار می شود.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها