کد خبر: 361238
تاریخ انتشار :

نگاهی به عناوین مهم روزنامه‌های صبح

سناريوی انتخاباتي اصولگرايان با محوريت روحاني/سرانجام پرونده همسر مهناز افشار/دفاع اردوغان از رضا ضراب

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز روزنامه صبح دوشنبه همانند روزهای گذشته مهمترین مسائل روز را موردبررسی و تحلیل قرار دادند. از توهین و انتقاد به اصغر فرهادی تا دفاع اردوغان از ضراب! روزنامه رسالت در گزارش امروز خود با تیتر اصغر فرهادي، كسي كه به فاحشه‌ها احترام مي‌گذارد نوشت:آن هم در سرزمين حافظ و سعدي و مولانا. انگار نه انگار كه در تمام اين سال ها جوانان دانشمند ايراني در پژوهشگاه رويان و مراكز هسته‌اي با غيرت مثال زدني خود كارهايي كرده‌اند كارستان. در فيلم لانتوري به سلامتي مريم عرق خورده مي‌شود به سبك فيلم‌هاي مستهجن مثلا فارسي رژيم فاسد شاهنشاهي. پس غمت مباد!
روزنامه وقایع اتفاقیه با تیتر تعارض و اختلاف‌نظر جدی وجود دارد نوشت:ایراد دوم این است که ترکیب شورای ‌عالی با نوعی ساده‌سازی حیرت‌آور، نگاه کمی‌گرایانه‌ای به احزاب دارد و در حقیقت برای هرحزب یک حق رأی قائل شده و اساسا چشم خود را به روی کیفیت احزاب عضو بسته است. در این شرایط، طبیعی است تصمیم‌گیران احزاب به این فکر بیفتند از طریق نیروهای همسو با خود، درخواست تشکیل احزاب جدیدی را روانه وزارت کشور کنند تا در آینده حق رأی غیررسمی بیشتری را به دست بیاورند.
روزنامه اعتماد در گزارشی تحت عنوان معضلی به‌نام محمود احمد‌ی نژاد‌ برای اصولگرایان /حامیان احمدی‌نژاد هنوز سردرگم هستند می‌نویسد:د‌يد‌گاه رهبر انقلاب د‌رباره عد‌م ورود‌ احمد‌ي‌نژاد‌ به انتخابات به اين موضوع برمي‌گرد‌د‌ كه كشور د‌چار چالش و تنش نشد‌ه و مشكلات زياد‌ي براي كشور ايجاد‌ نشود‌. به اين د‌ليل اعلام شد‌ه كه احمد‌ي‌نژاد‌ شخصا حضور پيد‌ا نكند‌. او اد‌امه د‌اد‌: ‌طبيعتا لازم است اين موضوع مورد‌ توجه باشد‌ و احمد‌ي‌نژاد‌ هم به‌عنوان نيروي ولايتمد‌ار متعهد‌ باشد‌ و بيش از اين پيگير حضور د‌ر انتخابات نباشد‌. گرچه ايشان به عنوان فعال سياسي مي‌تواند‌ مانند‌ بقيه سياسيون د‌ر عرصه انتخابات فعال باشد‌ و كاند‌يد‌ا معرفي كند‌ يا از كاند‌يد‌ايي حمايت كند‌، اما خود‌ش مكلف است كه د‌ر انتخابات حضور ند‌اشته باشد‌. اين اشاره رهبري البته تكليف شوراي نگهبان را هم د‌ر بررسي صلاحيت‌هاي احتمالي روشن مي‌كند‌. روزنامه آرمان در مطلبی با تیتر سناريوی انتخاباتي اصولگرايان با محوريت روحاني م‌ینویسد:در شرایط کنونی وضعیت سیاسی احمدی نژاد باید از جنبه‌های مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد؛ اول آنکه احمدی نژاد به این نکته آگاهی دارد که در شرایط طبیعی در رقابت با آقای روحانی و حتی کاندیداهای دیگر شکست خواهد خورد و نمی تواند به اهدافی که از قبل برای خود طراحی کرده دست پیدا کند. مردم ایران یک اشتباه را ۲ بار تکرار نمی کنند. عملکرد او در هشت سال ریاست جمهوری و خسارت‌های بی‌شماری که سیاست‌های غلط و ناکارآمدشان به کشور وارد کرد به خوبی بیانگر وضعیت سیاسی وی است. البته سخن بنده به این معنا نیست که احمدی نژاد دارای هیچ پایگاه رایی نیست بلکه معتقدم وی دارای پایگاه حداقلی رای است اما به میزانی نیست که بتواند در فضای سیاسی ایران تاثیرگذار باشد. این روزنامه در گزارشی دیگر به وضعیت پرونده یاسین رامین پرداخت و با تیتر سرانجام پرونده همسر مهناز افشار؟ نوشت:البته اتهام مربوط به شيرخشك، موضوع جديدي براي ياسين رامين نيست؛ چرا كه او مدتي قبل بيان كرده بود: «من به خيلي چيزها متهم شده‌ام، موضوع شير خشك جديدترين آنهاست. براي من و همسرم كه به تازگي پدر و مادر شده‌ايم وارد كردن شير خشك فاسد و مرگ كودكان بي‌گناه به واسطه آن، يك جنايت غيرقابل گذشت است. بنده نه تنها طرح ادعاهاي كذب را محكوم مي‌كنم بلكه در اين مورد خاص، اگر توسط هر كسي شير خشك فاسد به كشور وارد شده، از تمام مسئولان تقاضاي رسيدگي فوري به موضوع را دارم.»
شرق در یادداشتی تحت عنوان سوءظن به آتش‌بس سوریه نوشت: از سوی دیگر جدای از اشتراکات عقیدتی با گروه‌هایی نظیر جبهه النصره و در بعضی موارد حتی با داعش همکاری دارند چگونه خواهد شد؟ و آیا این گروه‌ها دست روی دست خواهند گذاشت و روند اجرای آتش‌بس و سپس حمله به خویش را نظاره خواهند کرد؟ بنابراین موفقیت راه‌حل سیاسی بحران سوریه به این مسئله منوط است که مسئله تروریسم را به‌عنوان یک اولویت اساسی مورد توجه قرار دهد و زمینه را برای مهار جریان‌ها و گروه‌های تروریستی و نحوه سیر حرکت آینده آنها فراهم کند.
این روزنامه همچنین به پرونده رضا ضراب هم اشاره کرد و با تیتر دفاع اردوغان از رضا ضراب/ ضراب بی‌گناه است نوشت:«تحقیقات وزارت دادگستری و اقتصاد ترکیه نشان می‌دهد این شخص مرتکب جرمی نشده است». نام رضا ضراب، دلال ترکیه‌ای ایرانی‌تبار و ارتباطات او با دولت آنکارا، برای اولین‌بار به‌دنبال عملیات ارتشا و فساد ١٧ دسامبر سال ٢٠١٣ در جامعه ترکیه مطرح شد. او در جریان این عملیات که بعدها از سوی دولت آنکارا به‌عنوان توطئه‌ای برای براندازی دولت قانونی حزب آک مورد ارزیابی قرار گرفت، یکی از متهمان ردیف اول پرونده بود که دستگیر و زندانی شد، اما بعد از ضدحمله دولت و پاک‌سازی‌هایی که در دستگاه پلیس و قضائی ترکیه صورت گرفت، دوباره محاکمه و تبرئه شد، اما او دو سال بعد و به‌طور نامعلومی در سفر به آمریکا دستگیر و زندانی شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها