کد خبر: 361737
تاریخ انتشار :

نگاهی به عناوین مهم روزنامه‌های صبح چهارشنبه؛

نیکزاد؛ یادگار احمدی‌نژاد در انتخابات می‌شود؟/ عقل ديپلماتيك چيز خوبي است/ FATF و کورکردن چشم اسفندیار فساد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، روزنامه ها در شماره صبح امروز خود سعی کردند تا مهمترین مسائل سیاسی و اجتماعی داخلی و خارجی را رصد و مورد نقد بررسی قرار دهند. کیهان در یادداشتی با تیتر دولت حق ندارد در اجرای FATF تعهد غیرقانونی بدهد نوشت:در راستای تصمیمات عالی‌ترین نهادهای امنیتی و تقنینی کشور مذاکرات انجام شد و ما موفق شدیم در خرداد سال گذشته صرفا به اتکای پذیرش مشروط یک برنامه مبارزه با پولشویی یک فرصت خوب برای نظام بانکی‌مان فراهم کنیم .
روزنامه خراسان در مطلبی تحت عنوان آیا توصیه رهبر انقلاب، فقط عدم نامزدی احمدی‌نژاد بود؟ می‌نویسد:همانگونه که هر خواننده ای برداشت می کند، عدم حضور رئیس جمهور سابق در انتخابات موضوعیت ندارد، بلکه نتیجه این حضور اصالت داشته و نتیجتاً حضور نیافتن رئیس جمهور سابق در انتخابات به این علت توصیه شده که منتهی به «دوقطبی در کشور» می شود.
شرق در گزارشی با تیتر عقل ديپلماتيك چيز خوبي است نوشت:جلسه علنی دیروز مجلس، محل حضور وزیر اقتصاد و پاسخگویی او به مخالفان FATF بود. جلسه‌ای که پیش از آغازش، علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس، چنددقیقه‌ای به‌صورت غیرعلنی، به نمایندگان درباره مطرح‌نشدن برخی از مسائل توصیه‌هایی کرده بود. این را می‌شد از تذکرات نماینده‌ها بعد از پایان توضیحات وزیر فهمید؛ جایی که دهقان، از مخالفان FATF، صراحتا خطاب به لاریجانی گفت که شما در جلسه غیرعلنی از ما خواستید برخی مسائل را که مربوط به امنیت ملی است مطرح نکنیم؛ اما سؤالاتمان بی‌جواب ماند.
فرهیختگان به وضعیت احمدی نژاد پرداخت و با تیتر نیکزاد؛ یادگار احمدی‌نژاد در انتخابات می‌شود؟ /چهره‌های جدید اصولگرا در صف کاندیداتوری نوشت:تا چند روز قبل احمدی‌نژاد نامزد مهم اصولگرایان به‌شمار می رفت. اگرچه در جبهه اصولگرایی بر سر او اختلافات زیادی بود. اکنون اما وضع دیگری حاکم شده و راه برای چهره‌های تازه باز شده است. بدین ترتیب با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی عدم شکل گیری دو قطبی به نظر می رسد انتخابات سال آینده چند ضلعی خواهد بود.
آرمان در گزارشی دیگر با تیتر FATF و کورکردن چشم اسفندیار فساد نوشت:در یکی دو ماه اخیر که بحث پیوستن ایران به FATF بالا گرفته مسئولان و کارشناسان مختلف درباره مزایای این مساله صحبت کرده‌اند. روز گذشته نیز وزیر اقتصاد در این باره توضیحات مفصلی ارائه داد. طیب نیا عنوان کرد: مسدود کردن شریان مالی پشتیانی کننده گروه‌های تروریستی از طریق پولشویی میسر است. او یادآورشد: تامین مالی گروه‌های تروریستی بین‌المللی شامل داعش، القاعده و طالبان متکی بر شبکه‌های مویرگی تامین مالی در اقصی نقاط جهان است و تنها راه مقابله با آن ساز و کارهای مقابله با پولشویی است. زیبا کلام در گفت‌وگو با اعتماد به انتخابات و برنامه اصولگرایان پرداخت و با تیتر اصولگرایان با حذف احمدی نژاد نامزد دیگری ندارند نوشت:به این ترتیب اصولگرايان در اين انتخابات شانس زيادي ندارند و تنها شانس‌شان با وجود احمدي‌نژاد بود. چهره‌هاي ديگر اصولگرا هيچ شانسي بدون احمدي‌نژاد ندارند. آقاي روحاني با دست و پاي بسته هم در اين انتخابات در مقابل اصولگرايان پيروز خواهد شد. روزنامه جمهوری اسلامی در واکنش به نامه احمدی‌نژاد با تیتر طلبکارانه بود /به کجا چنین شتابان...؟ نوشت:سخن اینجاست که اعلام دیر هنگام رئیس دولت‌های مذکور نباید ذره‌ای در این روال خدشه وارد کند.یعنی چه فردی که معاون اول او در زندان است و خودش باید هنوز پاسخگوی اول باشد، به استناد یک دیدار با رهبر انقلاب و نصایح ضروری و کاملا روشن ایشان،بعد از یک ماه که همه نوع تعبیری را به علت سفر استانی تبلیغاتی‌اش به راه انداخت، طلبکارانه از میدان رقابتی که هرگز بختی در آن نداشت بعنوان اطاعت از سخن رهبری و نه به اراده و خواست خود ترک نماید و برای آینده سیاسی خود مقتدرانه پیام صادر نماید؟

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها