کد خبر: 362317
تاریخ انتشار :

وزیر اطلاعات: نفوذ در پوشش بنز و پژو

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از جوان آنلاین، اين جمله‌ها را حسن روحاني نزديک به يک سال قبل در جمع اعضاي هيئت دولت به زبان آورد؛ گفته‌هايي که پس از اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در خصوص دستگيري يک شبکه نفوذي بيان شد و کوشيد از اين مسير پروژه نفوذ را به سطح يک بازي سياسي تقليل دهد، اما حالا نزديک به يک سال پس از اين گفته‌ها، حجت‌الاسلام محمود علوي، وزير اطلاعات کابينه روحاني که سکان هدايت مهم‌ترين نهاد امنيتي کشور را بر عهده دارد، گفته‌هايي برخلاف رئيس‌جمهور دارد و معتقد است که «مسئله نفوذ امروز جدي‌تر و اساسي‌تر از گذشته شده است.» سخناني که درست در نقطه مقابل گفته‌هاي روحاني قرار دارد.

بر اين اساس، خبرگزاري‌هاي کشور با بازتاب گفته‌هاي حجت‌الاسلام سيدمحمود علوي، وزير اطلاعات در همايش دادستان‌هاي عمومي و انقلاب و نظامي کشور، در اين خصوص نوشته‌اند که وزير اطلاعات در اين همايش، رسالت حکومت و نظام اسلامي را تأمين امنيت براي جامعه دانسته و گفته است که اين امنيت و نيز احساس آن در جامعه تمامي تهديدها و آسيب‌ها را برطرف و سلب امنيت زمينه بسياري از ناهنجاري‌ها را فراهم مي‌کند.
حجت‌الاسلام علوي با اشاره به تأکيدات مکرر مقام معظم رهبري(حفظه‌الله) در اين زمينه که احساس امنيت از خود امنيت مهم‌تر است، افزود: در اين راستا همکاري دستگاه‌ها و بخش‌هاي مختلف امنيتي، نظامي و اطلاعاتي ضرورتي اجتناب‌ناپذير است که طي سال‌هاي اخير اين همدلي، همزباني و هم‌افزايي بين دستگاه‌هاي مؤثر بر امنيت قابل‌توجه است.
وزير اطلاعات با بيان اينکه اين هم‌افزايي در عرصه نظارت موجب شناسايي آسيب‌ها و تهديدها و برنامه‌ريزي اصولي و مديريت منسجم آنها مي‌شود، از جمله اين تهديدها را که از سوي رهبر انقلاب هم بارها گوشزد شده مسئله نفوذ عنوان کرد.
حجت‌الاسلام علوي گفت: اين مسئله امروز جدي‌تر و اساسي‌تر از گذشته شده چنانکه وقتي پنجره‌اي براي ورود هواي تازه باز مي‌شود حشرات موذي هم به داخل مي‌آيند، اما راه‌حل جلوگيري از ورود حشرات بستن پنجره نيست بلکه بايد مانعي براي ورود حشرات ايجاد کرد. وي ادامه داد: وزارت اطلاعات با همکاري دستگاه قضايي و ساير نيروهاي مؤثر در اين حوزه با هوشمندي و مطالعه و دقت‌نظر در عرصه مقابله با نفوذ بايد طرحي دانش‌بنيان داشته باشد.
وزير اطلاعات ادامه داد: شناخت منابع نفوذ، روش‌ها، پوشش‌ها، مقاصد نفوذ بايد شناسايي و راهاي مقابله با آن بايد با حساسيت و دقت زياد بررسي و محاسبه شود چنانکه امروز عده‌اي در معرض اين نفوذ هستند.
حجت‌الاسلام علوي تصريح کرد: امروز بخشي از اطلاعات و نفوذ دشمن از طريق تخليه تلفني صورت مي‌گيرد که بايد نسبت به اين امر حساسيت و توجه کافي داشته باشيم ضمن آنکه فضاي مجازي هم از ديگر مسيرهاي نفوذ دشمن است، اما بايد با برخورد ايجابي و مديريت صحيح از اين امکان به عنوان فرصتي براي کشور بهره گيريم. حجت‌الاسلام علوي توسعه تهديدات اعتقادي را از ديگر مباحث نفوذ دانست که در قالب ترويج مسيحيت تبشيري، فرقه‌هاي نوظهور و مانند آن از سوي دشمن پيگيري مي‌شود.
نفوذ در پوشش بنز و پژو
وزير اطلاعات با اشاره به اينكه وزارت اطلاعات مسئوليت وسيعي در حوزه مقابله با نفوذ دارد، گفت: وزارت اطلاعات با هوشمندي، دقت و مطالعه درصدد است كه يك كار دانش‌بنيان در عرصه مقابله با نفوذ داشته باشد. وي تصريح كرد: مبدأ نفوذ سرويس‌هاي امنيتي است اما از پوشش شركت بنز و پژو و ديگر شركت‌هاي تجاري و توريستي نيز استفاده مي‌كنند كه بايد مورد مطالعه و بررسي قرار گيرد چرا كه بخشي از اطلاعات دشمن از طريق نفوذ و بخشي ديگر از طريق تخليه تلفني انجام مي‌شود.
اما واکنش روحاني به موضوع نفوذ و تقليل دادن آن به بازي‌هاي سياسي و جناحي در حالي بود که اين كليدواژه پس از اجراي برجام به پروژه‌اي عملياتي از سوي دشمن تبديل شده است تا آن را دستاويزي براي استحاله داخلي جمهوري اسلامي ايران قرار دهد. نگراني در اين خصوص از زماني شکل گرفت که بسياري در داخل امضاي برجام را پايان خصومت ميان ايران و غرب مي‌پنداشتند و به دنبال آن بودند که درهاي کشور را به روي غربي‌ها باز کنند.
اتفاقي که خواسته دقيق دشمنان ايران بود، چراکه غرب با مشاهده مقاومت ايران در برابر تحريم‌هاي غيرانساني که قصد به زانو در آوردن کشورمان را داشت، رويکرد خود را تغيير داده و به دنبال آن بودند که برجام را به کليد باز کردن درهاي ايران به روي خود تبديل کنند و پس از باز شدن اين درها، يک جامعه استحاله شده در تمامي عرصه‌ها بسازند؛ اتفاقي که با هوشياري مردم و دست‌اندرکاران نظام ناکام ماند.
از اين‌رو تأکيدات و هشدارهاي اخير محمود علوي، وزير اطلاعات را بايد تصديق‌کننده تذکرات دلسوزان نظام پيرامون پروژه نفوذ دانست که تاكنون تلاش شده اين پروژه خطرناک و حساس به بازي‌هاي جناحي و سياسي تقليل داده شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها