کد خبر: 362959
تاریخ انتشار :

جهانگیری: قاچاق کالا در کشور کاهش جدی یافته است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، اسحاق جهانگیری در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: اقتصاد مقاومتی یکی از کارهای مهمی است که امسال در دستور کار قرار گرفته و نهادهایی نیز برای اجرای آن مسئول شدند.

وی ادامه داد: در این راستا به استان‌های مختلف سفر می‌کنم تا پیشرفت کاری اقتصاد مقاومتی را در همه استان‌ها مورد بررسی قرار دهم.

جهانگیری با اشاره به نامگذاری سال جاری به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی رهبری، گفت: در این راستا 10 سرفصل انتخاب و جلساتی بر مبنای این سیاست نیز برگزار شده است.

وی گفت: 120 طرح مهم در جهت اقتصاد مقاومتی شناسایی و برای سال جاری اولویت گذاری شد که مبنای این کار تحرک بخشی به اقتصاد و توسعه چرخ تولید است.

جهانگیری عنوان کرد: طی شش ماهه اول سال جاری تقریبا در همه وزارتخانه‌ها پیشرفت کاری خوبی گزارش شده و از برنامه جلو بودیم.

وی یادآورشد: در جلسه قبل هیات دولت، وزیر صنعت معدن و تجارت گزارشی داده است که 10 هزار واحد صنعتی با استفاده از این فرصت از سیستم بانکی بهره برده‌اند.

جهانگیری با بیان اینکه طی سال جاری دو میلیارد دلار تراز تجارت کشور مثبت بوده است، خاطرنشان کرد: صادرات هم موضوع مهم دیگری در بحث اقتصاد مقاومتی است و در این راستا باید استان های مرزی فعال شوند.

وی گفت: امروز برای افتتاح پروژه مهم سد غلامان به خراسان‌شمالی سفر کرده‌ایم و علاوه بر این بازدیدهایی دیگری نیز خواهیم داشت.

جهانگیری افزود: این سفر فرصت مناسبی است تا با استاندار و دیگر مسئولان صحبت‌هایی داشته باشیم و از نزدیک مشکلات و موانع را ببینیم.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها