کد خبر: 363471
تاریخ انتشار :

دادستان کل کشور:با هرنوع ارتباط با آمریکا مخالفیم / با ارکستری که فعل حرام انجام می‌دهد هم مخالفیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، دادستان کل کشور گفت: با هرنوع ارتباط با آمریکا، رژیم صهیونیستی و ایادی کفر مخالفیم چرا که اینان دشمنان ایران اسلامی هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری عصر امروز در پانزدهمین سالگرد علامه ایازی و دو فرزند برومندشان و یادواره 108 طلبه و روحانی حوزه علمیه رستمکلا اظهار داشت: بارها شنیده ایم که "مداد علما افضل بر خون شهدا است " که این بیان و گفته برگرفته از مسئولیت بالای علمای دین در هدایت جامعه و بشر است.
وی افزود: مسئولیت مرکب و قلم علما از خون بیشتر است چون علمای دینی با هدایت گری و روشنگری‌های خود، جامعه را به سمت نور و روشنایی هدایت کرده و می‌توانند با قلم و بیان خود صدها شهید تقدیم جامعه اسلامی کنند.
دادستان کل کشور با اشاره به وجود 108 طلبه و روحانی شهید در حوزه علیمه رستمکلا ادامه داد: وجود این شهدا بیانگر هدایت‌گری‌های علامه ایازی در این حوزه علمیه بوده که موجب بیداری این جوانان آگاه و بصیر شد تا با هوشیاری به مقابله با دشمن بپردازند.
منتظری گفت: قدر حوزه‌ها و علما را بدانید و ما روحانیون، داعیان و طلایه‌داران اسلام و ولایت باید حواسمان باشد که اثر گفتار و رفتار ما در زندگی مردم تاثیرگذار است و باید براساس آنچه می‌گوییم عمل کنیم و مراقب رفتار و گفتار خود باشیم.
وی افزود: تبیین معارف دین در جامعه بسیار مهم است و اکنون که به برکت خون شهدا و امام حسین(ع) اسلام، جهانی شده ‌و جهان به عظمت اسلام و خون سیدالشهدا(ع) پی برده است باید بیش از پیش در این آگاهی بخشی تلاش شود.
دادستان کل کشور با اشاره به اینکه هر فرد باید زندگی خود را به چهار بخش تقسیم کند، خاطر نشان کرد: عبادات، کسب و کار، روابط عمومی و ساعاتی برای لذت‌های مختلف چهار بخشی است که برای زندگی متصور است و باید در این چارچوب حرکت شود.
منتظری اضافه کرد: دنیای امروز دنیای فضای مجازی و مشکلات مختلف ناشی از آن است و پدران و مادران به فریاد جوانان برسند و برای دختران و پسران خود زمینه شادی را فراهم کنید و مسئولان هم برنامه‌ریزی کنید تا همه مردم شاد باشند.
وی گفت: ما مخالف شادی مردم نیستیم و اعتقاد داریم همچنان که عزاداری وجود دارد، باید شادی در جامعه باشد و اعیاد مختلف با شادی مناسب ایام باشد اما برای این شادکردن افراد نباید، جامعه اسلامی وارد حرام شود.
منتظری افزود: ارکستری که فعل حرام انجام می‌دهد، با شادی اسلامی منافات دارد و نظام با آن مخالف است؛ و در نظام اسلامی و دینی، نمی توان مدعی اسلامیت شد اما در کنار آن، زمینه گناه را فراهم کرد.
دادستان کل کشور افزود: ما برای اسلام و این انقلاب خون‌های بسیار داده و جوانان فراوانی فدا کرده ایم و نمی توان برای یک شادی، این ارزش‌ها را نادیده گرفته و زمینه گناه را برای افراد فراهم کرد.
وی بیان داشت: قرآن راهی را برای ما باز کرده و مومنان حق ندارند کفار را اولیای خود بگیرند و در همین زمینه ما مخالف برقراری ارتباط با آمریکا و ایادی کفر هستیم و اگر قرار بود آمریکا در مملکت ما باشد، انقلاب نمی‌کردیم.
منتظری یادآور شد: با هرنوع ارتباط با آمریکا، رژیم صهیونیستی و ایادی کفر مخالف هستیم چرا که اینان دشمنان ما هستند و خواهند بود و ملت ما باید با پیروی از ولایت فقیه و تکیه بر ارزش های و آرمان های این انقلاب، اسلام را به جهان صادر کنند.
به گزارش تسنیم، وی گفت: فرهنگ و اقتصاد دو مسئله مهمی است که دشمن در پی ضربه زدن به این فرهنگ ود اقتصاد است و باید با هوشیاری بیشتری نسبت به این مسائل وارد شد و مقاومت کرد تا دشمن بر ما مسلط نشود.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها