کد خبر: 364720
تاریخ انتشار :

تلاش برای کودتا علیه ابوبکر بغدادی در موصل ناکام ماند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، منابع در پاسخ به اسکای نیوز درخصوص گزارش منتشر شده توسط رویترز پیرامون اقدام داعش در ناکام گذاشتن طرح شورش علیه این گروه در موصل گفتند که داعش عملا 60 تن از کسانی که این شورش یا کودتا را هدایت می‌کردند، اعدام کرد.

رویترز در گزارش خود با اشاره به اظهارات ساکنان در برخی از مناطق در موصل اعلام کرده بود که داعش 58 تن را که مظنون به دست داشتن در این طرح بودند، اعدام کرده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که ارتش عراق و پلیس و نیروهای پیشمرگ با حمایت ائتلاف تحت امر آمریکا برای آغاز نبرد آزادسازی موصل از سیطره داعش آماده می‌شوند.

ساکنان موصل گفته‌اند، داعش پس از اینکه از این طرح در هفته گذشته مطلع شد، جان کسانی را که در این نقشه دست داشتند، گرفت و برخی از آنها را غرق کرد و جسدهای آنها را در گورستان دسته جمعی در منطقه‌ای بایر در ورودی شهر موصل دفن کرد.

از بین کسانی که برای شورش علیه داعش اقدام کرده بودند، معاون محلی ابوبکر بغدادی، سرکرده اصلی داعش بود که هدایت این طرح را برعهده داشت.

برخی از مقامات عراقی همچون هشام الهاشمی، کارشناس امور داعش که به دولت عراق مشورت می‌دهد و احمد الطائی، از فرماندهی عملیات استان نینوا این مساله را تایید کرده‌اند.

منابع گفته‌اند که هدف این گروه از بین بردن توانایی‌های دفاعی داعش در موصل در نبرد آتی بود که در صورت موفقیت آمیز بودن آن، ضربه‌ای محکم به داعش وارد می‌شود.

در همین حال، صباح النعمانی، سخنگوی یگان مبارزه با تروریسم عراق گفت: این افراد در گذشته جزو نیروهای داعش بودند اما علیه داعش در موصل شوریدند، این امر نشانگر این است که این گروه تروریستی نه تنها حمایت خود را از جانب ساکنان از دست می‌دهد، بلکه خود نیروهای داعش نیز پشت این گروه را خالی می‌کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها