کد خبر: 365360
تاریخ انتشار :

سهمیه ورودی ایثارگران به دانشگاه‌ها از لایحه احکام دائمی حذف شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه 27 مهر به بررسی مواد اعاده شده لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور از سوی شورای نگهبان پرداختند.

بر این اساس نمایندگان جهت تامین نظر شورای نگهبان در تبصره 6 ماده 1 این لایحه دولت را موظف کردند برای مشارکت انجمن‌های علمی، نخبگان و دانشمندان کشور در «همایش‌ها» و مجامع علمی و پژوهشی و برتر جهان و بهره گیری از توانمندی‌های دانشمندان و نخبگان ایران در جهان و فراهم کردن فرصت‌های مطالعاتی مناسب در داخل و خارج از کشور سازوکار لازم را ایجاد کند.

همچنین نمایندگان در ادامه و به منظور رفع ایراد شورای نگهبان بندهای ب، ت و ث از ماده 3 لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور را حذف کردند.

این بندها وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و کلیه دانشگاه‌های دولتی، غیر دولتی و دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 2 قانون جامعه خدمات رسانی به ایثارگران را موظف می‌کرد 25 درصد از سهمیه های مورد به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بورسیه‌های تحصیلی داخل و خارج از کشور، فرصت‌های مطالعاتی و دوره های دکترای تخصصی را به همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد اختصاص دهند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها