کد خبر: 365445
تاریخ انتشار :

وزیر اطلاعات: در سایه امنیت توسعه اقتصادی و توسعه فرهنگی اتفاق می‌افتد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام سید محمود علوی روز سه شنبه در شورای اداری خراسان جنوبی افزود: امنیت به عنوان حق مسلم مردم باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه مسئولان مربوط قرار گیرد.

وی اظهار کرد: امروز به برکت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همبستگی و همپوشانی نیروهای مسلح ما در تمامی بخش ها و همکاری خوب مردم با سربازان گمنام امام زمان(عج)، ایران اسلامی در اوج امنیت و اقتدار قرار دارد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: آنچه در نزد خداوند از اهمیت و مرتبه بالایی برخوردار است تقوای الهی است، این امر خود منجر به کرامت انسان ها و جامعه اسلامی شده و باید در اشکال مختلف مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

علوی به دیدگاه دین مبین اسلام در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: از نگاه دین مبین اسلام همانطور که افراد دارای اراده بوده و باید در راستای تهذیب نفس و تزکیه تلاش کنند، جامعه اسلامی نیز مطابق با آیات و روایات دارای روحی جمعی بوده و باید در راستای ایجاد کرامت انسانی و جلوگیری از طغیان رفتارهای جمعی تلاش کند.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: ملیت گرایی، حزب پرستی، تحقیر اقوام، خود برتربینی، تحقیر ملت های دیگر و حتی تحقیر و تخریب احزاب و گروه های قانونی در عرصه رقابت های سیاسی نوعی طغیان در عرصه اجتماعی است که دارای آثار جبران ناپذیری است.

وی، با بیان اینکه مطابق با آیات اسلامی نمی توان از هر وسیله ای برای رسیدن به هدف استفاده کرد، گفت: دین مبین اسلام در زمینه های مختلف فردی و اجتماعی و راههایی که جوامع و انسان ها باید در آن برای رسیدن به اهداف حرکت کنند برنامه و مسیر تعیین و برای فرد و جامعه تکلیف فردی و اجتماعی تعریف کرده است.

علوی افزود: قرآن کریم برای جوامع نیز اراده قائل است، اتفاق هایی که در آن جامعه رخ می دهد را ناشی از اراده همان جامعه می داند. وی اظهار کرد: در واگذاری مسئولیت ها در جامعه اسلامی نیز قرآن ، جامعه را مکلف کرده و در قبال اتفاق هایی که در آن جامعه اتفاق می افتد باید پاسخگو باشد.

وی برپاداشتن نماز، پرداخت زکات و نیر احیای امر به معروف ونهی از منکر را نمونه ای از رفتارهای جمعی دانست و تصریح کرد: قطعا آثار اجرای هریک از این امور و یا کوتاهی در اجرای آنها می تواند دامن گیر کل افراد یک جامعه شده و تمامی افراد آن اجتماع را متاثر سازد.

علوی ادامه داد: رفتار مسئولان در جامعه اسلامی بسیار مهم است، مسئولان به عنوان برگزیدگان و نخبگان جامعه باید هر روز رفتارهای خود را محاسبه کرده و رفتارهایی که ممکن است در آینده دچار بروز آثاری سوء بر خود و جامعه شده را شناسایی و در جهت رفع آنها تلاش کند.

وزیر اطلاعات، پرهیز از اختلافات و حفظ وحدت و همدلی را از مهمترین رمزهای موفقیت دانست و افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند هر رفتار و گفتاری که موجب ایجاد دو دستگی و افتراق در جامعه شود پذیرفته نیست از این رو همه باید در راستای تقویت همدلی و همپوشانی و هم افزایی در بخش های مختلف تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی، رسیدن به اهداف عالی انسانی را حرکت در مسیر اسلام ، پیروی از ائمه اطهار(ع) و نیز تلاش در جهت اجرایی کردن منویات رهبر معظم انقلاب دانست.

وی مسئولیت را امانتی الهی خواند و تصریح کرد: مسئولیت در نظام اسلامی از یک سو امانت و از سوی دیگر نعمتی است که باید به عنوان وسیله ای برای خدمت بی منت به مردم از آن استفاده کرد.

علوی با بیان اینکه نباید به مسئولیت ها به چشم طعمه نگریسته شود، گفت: مسئولان بدون منت و تحقیر خدمات خود را ارائه دهند و در صورتی که درخواست فرد مورد نظر با مقدورات و امکانات اداری امکان پذیر نبود با خلق خوش و گشاده رویی با آنان برخورد شود.

وزیر اطلاعات افزود: رضایت مردمی موجب تقویت انسجام عمومی و اقتدار نظام می شود، حیثیت جمهوری اسلامی ایران در تلاش جمعی مسئولان و تقوی مدیرانی است که در بخش های مختلف به ارائه خدمت به مردم می پردازند.

وی رسالت جمهوری اسلامی ایران را اجرای ارزش های ناب اسلامی و احیای دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: حکومت در اسلام وسیله ای است برای اجرای احکام اسلامی و تقویت عزت مردم و نیز گره گشایی از کار آنان و ارائه خدمت صادقانه.

علوی یادآور شد: امنیت لازمه توسعه اقتصادی است، در سایه امنیت است که توسعه اقتصادی و نیز توسعه فرهنگی اتفاق می افتد چرا که اگر سرمایه گذاران احساس امینت کنند ،قطعاً با طیب خاطر نسبت به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در آن منطقه تلاش و برنامه ریزی خواهند کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها